Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezwel aan pootje Gould amandine...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gezwel aan pootje Gould amandine...

    Click image for larger version

Name:	IMG_1932.JPG
Views:	1
Size:	49,2 KB
ID:	440765 Weet er iemand wat de oorzaak is van dit gezwel aan het gewricht aan het pootje??

  • #2
    Het zou eventueel door muggenbeten kunnen komen. Maar ja, zeg het maar.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Denk ook in die richting heb hem binnengenomen in een kooi maar zie niet veel beterschap zou daar wat aan te doen zijn??
      Alvast bedankt voor de reactie.

      Opmerking


      • #4
        Zie het laatste bericht via deze link: http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ontstoken-poot
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Had 14 dagen ook een kanarie met ontstoken teen de nagel is er volledig afgegaan deze teen heb ik toen ingesmeerd met uierzalf voor desinfectie.Denk dat muggen de boosdoener zijn.

          Opmerking


          • #6
            Helaas is mijn Gould overleden, zat s’avonds ziekjes op de grond van de kooi maar bleef wel verder eten en drinken, s’morgens jammer genoeg overleden... bij nazicht was het gezwel niet verergerd raar .....

            Opmerking


            • #7
              Dat is jammer maar helaas niks meer aan te doen.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Besmettelijk?? Alvast bedankt voor de info

                Opmerking


                • #9
                  Goulds met pokken? Volgens een vogeldierenarts bij pokken uitbraak de vogels zo snel mogelijk enten,vogels die geen symptomen hebben het eerst enten.

                  Opmerking


                  • #10
                    [COLOR="#0000FF"]Zijn er dierenartsen beschikbaar die pokken entstof op voorraad hebben?
                    Ook de noodzakelijke tweede enting?

                    Is de entstof voor alle soort vogels gelijk, met gelijk gewicht?
                    Zomaar wat vragen.[/COLOR]

                    Opmerking


                    • #11
                      Rbos,

                      Pokken bij Goulds lijkt mij niet aannemelijk,mogelijk stafylokokken infectie na insectenbeet

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja, weet het ook niet meer, bij aankoop geen bemerkingen over de gezondheid, zat in buitenkooi zonder binnenbeplanting, wel veel beplanting langs de voliere, na een tijdje problemen met het pootje, problemen op de zitstok, maar al bij al viel alles nog mee; Juist voor de eerste vrieskou??? binnen gebracht in een binnenkooi, bij het wegnemen uit de voliere dit gezwel opgemerkt, maar ter info ik spreek maar van een weekje, voeding tot zich nemen was geen enkel probleem.
                        Daarom dacht ik dat alles terug goed zou komen, maar na twee dagen in de binnenkooi is het overleden. Zelfs de avond voor het sterven zat het nog voeding tot zich te nemen.

                        Maar ik denk dat ik deze vogel te vlug heb aangeschaft bij een vogelzaak, is einde augustus een goede periode om deze vogel aan te schaffen?? en bij een vogelzaak?? ik begin twijfels te krijgen over bepaalde vogelzaken... Maar ik ben maar een beginnende wat over Amadine's betreft, dus nog veel te leren zeker..

                        Opmerking


                        • #13
                          In de vogelwereld gaat het heel snel, elke vogel kan van heel gezond ogen naar dood zijn in enkele uren. Hier kun je niet altijd wat aan doen. Je verlies accepteren en verder gaan. En als je twijfelt over een vogelzaak, dan de volgende keer daar geen vogels meer kopen

                          Maar het blijft natuurlijk erg vervelend dat er een vogel sterft

                          Heb je al contact gezocht met de vogelzaak om te kijken wat zij er over zeggen? Misschien hebben andere mensen die daar vogels gekocht hebben hetzelfde meegemaakt en blijkt er iets mis gegaan te zijn bij de kweker?

                          Opmerking

                          Working...
                          X