Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inrichten vogelkamer Graag advies van mijn mede vogelliefhebbers.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Inrichten vogelkamer Graag advies van mijn mede vogelliefhebbers.


  • #2
    Vogels zitten altijd zo hoog mogelijk, dat is een natuurlijk iets.

    Broedkooien op de grond zou ik niet doen.

    Vogels voelen zich niet prettig daar.

    Wel zou je daar uitvlieg kooien kunnen maken, voor je jonge vogels bij voorbeeld.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Dank voor uw reactie.
      Ben met nog ander idee bezig en dat ins 2 x 180 kooien aan elkaar met dus 3.60 mtr , 80 hoog 60 diep. dan heb je aardige uitvliegers.
      Dat 2 x en daarboven broedkooien van 120x50x50 3 x met schuiven zodat dit ook lange vlucht kan worden

      Opmerking


      • #4
        Een combinatie is niet verkeerd. wanneer je op de grond 2 vluchtjes maakt (zodat je mannen en poppen kan scheiden bijv.) die 180 lang x 80 diep x 100 hoog. en 2 rijen van 3 kooien daarboven die bijv 120 lang x 80 diep x 50 hoog zijn.

        Dan heb je 6 broedkooien die geschikt zijn voor goulds en kun je ieder koppel en eigen ruimte geven. Daarnaast heb je dan 2 vluchtjes waar ze een beetje kunnen vliegen.

        Opmerking


        • #5
          Misschien is het ook handig om rekening te houden met het gemakkelijker kunnen schoonmaken en het uitvangen van de vogels?
          Eventueel door die 1.80 nog eens op te kunnen delen in bijvoorbeeld 2 x 90, anders zijn de armen van de meeste mensen tekort bij het uitvangen (om 1.80 te overbruggen).

          Opmerking


          • #6
            Dank voor de reacties.

            Zijn 2 vluchten geworden van 360 lang
            70 diep 90 hoog.
            Op te delen in 4 vakken. Dus schoonmaken is te doen.

            Daarboven 3 x 120 kooien x60 x60

            Opmerking


            • #7
              als het klaar is, maar wat foto`s maken, ben wel benieuwd hoe het er dan uit ziet.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                De reactie van Josly lijkt de afmetingen van de verblijven weg te zetten als schadelijk voor onze vobby. Dat is echter onzin. De gekozen afmetingen zijn erg nette verblijven voor vogels.

                Opmerking

                Working...
                X