Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvinken raadsel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantvinken raadsel

    Goedeavond iedereen,

    Ik zit niet perse met een probleem,
    Maar wel een grote vraag.

    De diamantvinkman is te herkennen aan zijn baltsen. En het dansen op de stok om het vrouwtje het hof te maken.

    Dan nu mijn vraag,
    Een diamantvinkpop, kan deze een riedeltje fluiten?
    Velen zeggen dat ze dit niet kan en weinig geluid maakt. Maar ik heb het bij 2 vrouwtjes gehoord die ik apart bij mannetjes heb zitten.
    Ze fluiten vooral als ze in de zon zitten en het lijkt uit hun keel te komen.

    Tot zover mijn raadsel/vraag, sinds ik dit nergens terug kan vinden op het internet


    Bij voorbaat dank voor uw reacties,

    Groeten
    Lennard

  • #2
    Hee josly,
    Heel erg veel dank voor de informatie,
    Ik wist niet dat de witte flankvlekken ook een rol spelen in de partnerkeuze, ik ga hier zeker naar kijken als ik weer thuis ben!

    Ik heb bij 1 man vastgesteld dat hij danst op de stok met een grasspriet en dus zit te baltsen voor de pop. Ik heb dit nog maar bij 1 man gezien verder.

    Ik heb op de oogringen gelet tijdens de aankoop van de vogels. Vrouwtjes een lichtrode oogring en mannetjes een donkere oogring.

    Maar verder heb ik geen informatie kunnen vinden over hoe je het geslacht kon bepalen. Dus heb de vogels een aantal dagen bij elkaar geplaatst en gekeken wie bij wie aanklikte. En deze apart in een binnen en buitenvoliere geplaatst

    Opmerking

    Working...
    X