Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Ik ben gepikt door mij Sijsje :)

Lid
    Thanks
    1

Ik ben gepikt door mij Sijsje :)

Wat een avontuur zeg, tropische Sijsjes

De kapoetsensijzen zijn nu definitief klaar met dit broed seizoen, alleen de zwartkopsijsjes hebben nog een nest.
    En die laatste is nou juist zo een apart verhaal...

Twee weken geleden op Dinsdag nog “ff snel” een koppeltje zwartkopsijzen gehaald.
    Bij thuiskomst meteen in een zieken/broed kooi gezet waar nog een nestkastje in hing. Omdat ik nogal haast had heb ik alleen wat voer en water in de bakken gedaan en de rest zou ik de volgende dag wel regelen. Bij ons zijn de drie broedkooien altijd “klaar voor gebruik” want het blijven levende wezens dus je weet maar nooit wanneer er ineens eentje ziek is oid. Mijn verbazing was best groot toen ik savonds op de webcam zag dat zowel man als vrouw druk bezig waren in/om het broedhokje. De volgende dag snel wat nestmateriaal in een houdertje gedaan en nog diezelfde week lagen de eerste eitjes in het nestje.

Nou zag ik al een paar dagen dat het vrouwtje enorm agressief op het mannetje reageert, maar gisteren lagen ze echt als een bol veren over de grond te vechten en te schreeuwen. Toen ik van ellende mijn hand erin stak om ze uit elkaar te drijven, besloot het vrouwtje dat ik het moest ontgelden

Ik verbaas me elke keer weer over het lef van dieren om iets groots en engs als de mens toch te durven verjagen, het ouderinstinct is een wonderbaarlijk iets

Ik heb het mannetje nu maar even apart gezet, ik vond een kale plek op zijn hoofd wel even genoeg! Maar hoe nu verder?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    314
    De man apart houden.

Weer terug zetten als er jongen zijn.

Lid
    Thanks
    1
    Nou, we zitten nu rond het tijd dat de eitjes uit hadden moeten komen geloof ik, straks toch maar eens wagen ze te schouwen, en anders meteen het nestkastje weg halen Dan kan de man er wel weer bij denk ik zo

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    314
    Dan alsnog goed in de gaten houden.

Soortgelijke onderwerpen

1. Babykwarteltje wordt gepikt
    Door Komkommer in forum Grondvogels
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 19-04-2012, 14:11
  2. Rijstvogel jong wordt gepikt
    Door RRS in forum Tropische vogels
    Reacties: 2