Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: 18 Harlekijn kanaries

Senior lid
    Thanks
    1

18 Harlekijn kanaries

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Damn wat kunnen die oorlog maken

Recentelijk van een stoppende liefhebber de hele boedel over kunnen nemen voor een prikkie, inclusief 18 Harlekijn Kanaries!
    Hele mooie vogels, maar damn wat kunnen kanaries ruzie maken om het ruzieen zeg

Hebben meer mensen dit? Vroeger had ik vooral tropische vogeltjes zoals goudbuikjes, blauwfazantjes, etc. En natuurlijk een kanarie of 2, maar ik kan me niet herinneren dat die zoveel ruzie maakten.

De voliere is 1m diep, 2 m lang, 2m hoog en bevat verder nog drie kwartels en een koppel goudvinken.
    Onze sijsjes zitten momenteel binnen

Ze fluiten wel enorm mooi, maar zodra ik sochtends de nieuwe voerbakken erin doe vliegen ze er als gekken op af (en ze krijgen toch echt genoeg voer) en zijn eerst minuten lang bezig met bekvechten. De rest van de dag i er niets aan de hand en zitten de mannen over het algemeen op de stok te fluiten!

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    318
    Veel te veel vogels op 2 vierkante meter.

Niet gek dat ze ruzie maken.

Senior lid
    Thanks
    1
    Volgens mij hebben ze ruimte zat. Maximaal 25 kanaries per meterkwadraat (M3). Maar zijn er wel voldoende stokjes? Tegenwoordig kun je ook allerlei schapjes tegen de wand plaatsen waar ze rustig kunnen zitten. Mijn ervaring van de laatste jaren: gele, rode en witte (lipochroom) kanaries zijn rustig van aard en bejagen elkaar niet.
    Gepigmenteerde kanaries mn zwart rood, zwart kobalt rood en zwart rood mozaiek zijn veel onrustiger, men name de mannen jagen en bejagen elkaar en richting de poppen. Die laatsten lijden het meeste er onder. Je zou mannen en poppen van elkaar kunnen scheiden. En anders goed in de gaten houden dat er geen een ten onder gaat.
    Ook voor een tentoonstelling zijn het onrustige vogels. Een heel klein beetje blauw maanzaad bijvoegen helpt, maar dat kan je niet doen in een ren met meerdere vogels ivm overdosering.
    Wout van Gils heeft hier wel eens wat over geschreven.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    318
    niet mijn manier van een hobby, 25 vogels per kubieke meter.

Stamgast
    Thanks
    135
    Moet er niet aandenken om in mijn hok van 10 M3 250 kanariepietjes te houden.Zou ook niet weten waar ik al de schapjes moest laten,de pietjes zitten toch graag zo hoog mogelijk.

Senior lid
    Thanks
    1
    Ze blijven ook niet alle achttien

en ze maken ook niet constant ruzie.. stokruimte genoeg
    Het viel me gewoon op dat Kanaries überhaupt van ruziën lijken te houden, ik ben dat niet gewend

Stamgast
    Thanks
    135
    Denk dat ze in prima conditie zijn en dat je een overschot aan mannen hebt.

Stamgast
    Thanks
    26
    In Nederland is er een wet dierenwelzijn.
    Te veel vogels in beperkte ruimte.
    Voorouderlijke praktijken, gewoontes (zogenaamd kanarie-beleid).
    Die onze liefhebberij, vogelhobby schaadt.

Senior lid
    Thanks
    1
    Josly, ga eens wat nuttigs met je leven doen... Want ik zit zo je post geschiedenis eens te kijken, maar afgezien van een hoop commentaar op anderen komt er niet veel nuttigs uit he? Kijk anders eens voor een baan bij de overheid.

Hier zit misschien iets voor je bij: https://www.vacatures-overheid-online.nl/

Jan Vriend, dank je, met da antwoord kan ik wat. Sowieso gaan er een best aantal weg, maarja alles kwam in 1 koop de helft laten vliegen vond ik ook zo zielig.

Stamgast
    Thanks
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
    Josly, ga eens wat nuttigs met je leven doen... Want ik zit zo je post geschiedenis eens te kijken, maar afgezien van een hoop commentaar op anderen komt er niet veel nuttigs uit he? Kijk anders eens voor een baan bij de overheid.

Hier zit misschien iets voor je bij: https://www.vacatures-overheid-online.nl/

Jan Vriend, dank je, met da antwoord kan ik wat. Sowieso gaan er een best aantal weg, maarja alles kwam in 1 koop de helft laten vliegen vond ik ook zo zielig.
    U wordt er attent opgemaakt dat er te veel vogels zijn in verhouding waarover de vogels beschikken. En zeker ander bericht dat het wel kan, zelfs groter aantal per vierkante meter.
    Dus mag er volgens U niet gereageerd worden.
    Of simpel weg, wanneer wordt vastgesteld dat vogelhobby steeds meer en meer onder druk komt te staan.
    Juist we doen gewoon verder zoals al tientallen jaren gewoon zijn.

Waarom maken die kanaries zoveel herrie, etc.
    Omdat de vogels bezeig zijn met het vormen van rangorde. hoe groter het aantal vogels, en hoe kleiner de ruimte. hoe meer er wordt gekippeld bij vormen rangorde.
    U gaat er een deel van weg doen, met als gevolg opnieuw nieuwe rangorde vormen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. harlekijn kanaries
    Door henk.o in forum Kanaries
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 21-10-2013, 14:10
  2. portugese harlekijn kanaries
    Door kobaltkanarie in forum Kanaries
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 24-11-2009, 21:45

Forum Rechten