Mededeling

Collapse
No announcement yet.

18 Harlekijn kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 18 Harlekijn kanaries

    Damn wat kunnen die oorlog maken

    Recentelijk van een stoppende liefhebber de hele boedel over kunnen nemen voor een prikkie, inclusief 18 Harlekijn Kanaries!
    Hele mooie vogels, maar damn wat kunnen kanaries ruzie maken om het ruzieen zeg

    Hebben meer mensen dit? Vroeger had ik vooral tropische vogeltjes zoals goudbuikjes, blauwfazantjes, etc. En natuurlijk een kanarie of 2, maar ik kan me niet herinneren dat die zoveel ruzie maakten.

    De voliere is 1m diep, 2 m lang, 2m hoog en bevat verder nog drie kwartels en een koppel goudvinken.
    Onze sijsjes zitten momenteel binnen

    Ze fluiten wel enorm mooi, maar zodra ik sochtends de nieuwe voerbakken erin doe vliegen ze er als gekken op af (en ze krijgen toch echt genoeg voer) en zijn eerst minuten lang bezig met bekvechten. De rest van de dag i er niets aan de hand en zitten de mannen over het algemeen op de stok te fluiten!

  • #2
    Veel te veel vogels op 2 vierkante meter.

    Niet gek dat ze ruzie maken.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Volgens mij hebben ze ruimte zat. Maximaal 25 kanaries per meterkwadraat (M3). Maar zijn er wel voldoende stokjes? Tegenwoordig kun je ook allerlei schapjes tegen de wand plaatsen waar ze rustig kunnen zitten. Mijn ervaring van de laatste jaren: gele, rode en witte (lipochroom) kanaries zijn rustig van aard en bejagen elkaar niet.
      Gepigmenteerde kanaries mn zwart rood, zwart kobalt rood en zwart rood mozaiek zijn veel onrustiger, men name de mannen jagen en bejagen elkaar en richting de poppen. Die laatsten lijden het meeste er onder. Je zou mannen en poppen van elkaar kunnen scheiden. En anders goed in de gaten houden dat er geen een ten onder gaat.
      Ook voor een tentoonstelling zijn het onrustige vogels. Een heel klein beetje blauw maanzaad bijvoegen helpt, maar dat kan je niet doen in een ren met meerdere vogels ivm overdosering.
      Wout van Gils heeft hier wel eens wat over geschreven.

      Opmerking


      • #4
        niet mijn manier van een hobby, 25 vogels per kubieke meter.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Moet er niet aandenken om in mijn hok van 10 M3 250 kanariepietjes te houden.Zou ook niet weten waar ik al de schapjes moest laten,de pietjes zitten toch graag zo hoog mogelijk.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Denk dat ze in prima conditie zijn en dat je een overschot aan mannen hebt.

              Opmerking


              • #8
                Josly, ga eens wat nuttigs met je leven doen... Want ik zit zo je post geschiedenis eens te kijken, maar afgezien van een hoop commentaar op anderen komt er niet veel nuttigs uit he? Kijk anders eens voor een baan bij de overheid.

                Hier zit misschien iets voor je bij: https://www.vacatures-overheid-online.nl/

                Jan Vriend, dank je, met da antwoord kan ik wat. Sowieso gaan er een best aantal weg, maarja alles kwam in 1 koop de helft laten vliegen vond ik ook zo zielig.

                Opmerking


                • #9
                  Josly,
                  Er mag wel op gereageerd worden maar liever niet op zo,n drammerige manier net of u alles beter weet.

                  Opmerking


                  • #10
                    Josly, ik blijf bij mijn eerdere standpunt. Ga wat nuttigs doen met je leven.
                    Jij kan helemaal niet beoordelen of ik goed of niet goed voor mijn vogels zorg.

                    En verder ga ik helemaal niet eens meer op je onzin reageren.

                    Het gaat er niet om WAT je zegt, het gaat erom HOE je het zegt. (Of typt)
                    Simpelweg zeggen dat er teveel kanaries in de voliere zitten was meer dan voldoende geweest.

                    Het is fijn dat je het hele wetboek uit je hoofd kent, je mensenkennis schort het blijkbaar nog wel aan. Wellicht kun je daar nog aan werken. Ik hoef namelijk niet toegesproken te worden alsof ik een eerstejaars student ben.
                    Last edited by jhjacobs; 09-11-2019, 14:59. Reden: Uitleg

                    Opmerking

                    Working...
                    X