Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: vogels kiezen eten.

Junior lid
    Thanks
    0

vogels kiezen eten.

In een nieuwe voliere wil ik vogels met verschillende voedselbehoefte. Er zijn enkele draaitafels. Hoe verdeel ik het voedsel?

Stamgast
    Thanks
    26
    Ik denk dat info daar voor te beperkt is.
    Om welke soorten vogels gaat het?
    Hoe is de indeling van de voliére kwa ruimte, afstand voertafels, beplanting, etc.
    Trouwens elk levend dier-vogel is veschillend, ook wat voeding-voedselbehoefte aangaat. Waardoor onderlinge vergelijkingen het nog moeilijker maken wat betreft ideaal dieet-voeding,, voedselbehoefte.
    Simpel uitgelegd; voedselbehoefte van elke vogel afzonderlijk is moeilijk te bepalen. En zeker in een gemeenschappelijke voliére met een verschillend voedselbehoefte.
    Zaadetende vogels lusten af en toe ook wel universeel voer, insecten, etc.
    Ook broed-kweekperiodes kunnen verschillend zijn. En waardoor sommige meer behoefte hebben aan bepaalde voeding-voedselbehoefte dan andere vogels.
    Alles hangt in de eerste plaats af van de ruimte-beweeglijkheid waarover de vogels beschikken. Want dat bepaald voor een groot deel voedselbehoefte-voedingsstoffen die de vogels opdat moment nodig hebben.

Junior lid
    Thanks
    0
    Beste Josly , hartelijk dank voor uw snelle reactie.Graag geef ik wat meer info. De voliere is in aanbouw (bijna klaar).Vlucht 2x2m + 2x1m en nachthok van 130x90cm hoogte 200cm In winterperiode kunnen voor het gaas een of enkele doorschijnende panelen komen. 3 voedseldraaitafels met elk 3 bakjes op een hoogte van 1meter. In nachthok kan ook drinken en eten. Volledig voorzien van doorschijnende
    platen. Bodem van vlucht zonder vloer. Afdekking met dennennaalden. Bezetting ; chinese dwergkwartg dankbaarels 1haan en 2of 3poppen. - 1 Bourke of Elegantparkiet man +pop indien nodig of gewenst. - 1 koppel Catharina parkieten - kanarie waterslager en timbrado (kunnen 2 mannen of niet en moet(en) er pop bij? Verder dacht ik aan een selektie koppeltjes te kiezen uit een lijst van vogels voor niet verwarmde ruimte. (graag Ceresamadine en Goulds er bij indien niet te moeilijk. Kunnen bij een inhoud van 15M3 25 vogels of is dat te veel opdat de vogels en ik gelukkig zijn. Mijn eerste vraag ging over voeding maar misschien kunnen vogelcafe lezers me ook op gebied van vogelkeuze en bezetting raad geven. Een beginneling is Uer

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    317
    Ik zou niet met 25 vogels beginnen, beter rustig opbouwen, en langzaam uitbreiden.

Is voor jou en de vogels beter.

Stamgast
    Thanks
    26
    Zoals Ton al aanhaalt, rustig opbouwen en langzaam uitbreiden.
    Daar kunnen nog bepaalde tips worden aan toegevoegd.
    Lees je grondig in.
    Ken je vogels, of leer je vogels kennen. En is nog belangrijker bij gemeenschappelijke voliére. Alleen al vanwege vogel-rangorde, en die niemand op voorhand kan bepalen. Vogel-rangorde die zo goed als alles bepalen wat betreft; rustplaatsen-nachthok, voeding-voedseldraaitafels, etc.
    Houd ook rekening met toekomst gerichte maatregelen (vogels houden-kweken mits voorwaarden). Zoals verplicht vogels houden per koppel, per twee van de zelfde vogelsoort, afhankelijk vogelsoorten. Want twee mannen, en of twee poppen, kunnen niet altijd te samen.
    En zo zijn er nog meerdere tips, en waarvan de éne al belangrijker is dan de andere.
    Maar houd er rekening mee dat tips-informatie, en die doorgaans goed bedoeld zijn, in werkelijk, in de praktijk, niet altijd de zelfde zijn.
    Daarom dat je vogels kennen, en of leren kennen, OOO zo belangrijk zijn.
    Al doende leert men, meermaals met vallen en opstaan.
    Het "probleem" bij beginnende vogel-hobbyisten is, dat tegenwoordig beginnen met "duurdere-zeldzame" vogelsoorten, en of dergelijke kleurslagen, mutaties-mutanten, met als gevolg dat "vallen en opstaan" nog sneller, veelvuldiger, voorkomen. En waardoor die beginnende vogel-hobbyisten, ook sneller afhaken, stoppen met vogelhobby.

Denk eraan dat U alleen over alles beslist, en dat het vooral te maken hebben met levende dieren-vogels houden-kweken in gevangenschap. En waardoor sommige informaties uit het verleden, meermaals kopies van elkaar, nu niet meer van toepassing zijn.
    Een mooi voorbeeld daarvan zijn het aantal kanaries (6) in/bij een ruimte van 1M3 meter. In Uw geval zou dit betekenen: 15M3 x 6 = 90 kanaries Dit kan natuurlijk niet meer. Want niet de inhoud van de ruimte-voliére is belangrijk, maar wel grond-bodemoppervlak (L X Br). Afhankelijk van vogel-soort(en). Worden mede bepaald volgens lengte en spanwijdte van de vogels. Bij gemeenschappelijke voliére is het de grootste vogel waar rekening wordt mee gehouden. Zie informaties Oostenrijk en of Duitsland.

Succes verder, en dat U vele jaren mag genieten van die mooie-schitterende vogelhobby. Want daar gaat het vooral om, genieten van Uw vogels. En dit samen met het welzijn van LEVENDE vogels.

Soortgelijke onderwerpen

1. planten waar vogels niet aan eten?
    Door Siesling in forum Buitenshuis
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 19-08-2013, 19:23
  2. vogels eten beukensnipper op, wat moet ik doen?
    Door bas097 in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 17-07-2012, 09:58
  3. Wat kiezen?
    Door Vogeltjesvriend in forum Andere parkieten
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 09-03-2012, 17:56

Forum Rechten