Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Koppelen CDK

Lid Helena's Avatar
    Thanks
    0

Koppelen CDK

Hallo allemaal,
    Mijn hen en haantje hebben hun eerste nest ruim 2 maanden hun eerste nest uitgebroed dus nu heb ik 9 kwartels erbij. Een beetje teveel in de voliere. Vader en moeder heb ik inmiddels verkocht, maar nu heb ik nog 4 hanen en 5 hennen...die kunnen ook niet bij elkaar blijven. Omdatje de haantjes niet goed kwijtraakt heb ik nog een ander triootje gekocht en nu wil ik ze koppelen, onverwante setjes maken en die verkopen.
    Gister heb ik de eerste poging gedaan. Een haan uit mijn voliere en een “vreemde” hen erbij in een broedkooi. Maar dat ging niet goed, haantje werd vreselijk aangevallen door de hen, uiteindelijk moest ik ze weer uit elkaar halen. Nu vraag ik me af of het wel de juiste manier is om de kwartels te koppelen in een broedkooi (ik moet ze toch ergens kwijt). Of zal het wel gewoon goed gaan als ik een hen en haan aan geïnteresseerden meegeef en die doen ze meteen in een voliere? Wat is wijsheid
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 8ECA1B7A-58AE-47FE-BA2A-C87FC4870910.jpg  
    Voel je vogelvrij...

Lid
    Thanks
    1
    Zowieso zou ik op 1 haan meerdere hennen zetten, eerder 3 hennetjes op 1 haantje. Vooral in de paartijd kunnen haantjes vervelend zijn, zo kan die zijn aandacht en avances verdelen ;-)

Soortgelijke onderwerpen

1. Koppelen
    Door pico in forum Tropische vogels
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 13-06-2012, 08:45
  2. Koppelen
    Door niels be in forum Tropische vogels
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 19-12-2009, 14:53
  3. koppelen
    Door jandezebravink in forum Zebravinken
    Reacties: 3