Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: broeden - vragen

Junior lid
    Thanks
    0

broeden - vragen

Ik heb een paar vragen betreffende broedtijd van mijn kanaries.

1 Mijn pop heeft nu een vierde nest, is dat normaal zo veel? In de kooi zit 1 man en 1 pop.

2 De man zit sinds een paar weken in de rui en de pop vermoed ik nog niet, of sinds kort, ik heb wel wat donsveren gezien. Is dat niet heel laat? Ze verblijven buiten.

3 Ze heeft een paar dagen geleden weer een ei gelegd, het zou kunnen dat ze er nog een paar gaat leggen, maar i.v.m.rui kan ik ze beter weggooien denk ik?

4 Bij eerder uitgekomen jongen hield ik ze bij de ouders maar op het moment dat de jongen van het volgende nest ook uit het nest stapten werden zij veren geplukt door de oudere jongen uit eerder nest en moeder (en wellicht vader). Dat was een fout van mijn kant, het is ook geen voliere, dus gelijk apart gezet, nu zet ik ze apart in een andere kooi als ze zelfstandig eten. Mag dat gelijk al zodra ik ze zelf zie eten, of beter een paar dagen wachten?

5 Ik voer onbeperkt eivoer in de broedtijd en de ruitijd, is het oke dat ze nu dus al maanden lang onbeperkt eivoer krijgen?

6 Welke maand beginnen met aanbieden nestmateriaal?

Dank u.

Senior lid
    Thanks
    132
    Een vierde nest is niet abnormaal ligt aan de mogelijkheden die je de vogels geeft.Denk niet dat het de vogels ten goede komt.Bij mij zijn de meeste kanaries volop aan het ruien en enkele zijn al bijna klaar.Zou ze nu zo wie zo niet meer laten broeden.Als de pop bij vervolg legsel het derde ei legt man met jongen apart zetten en vlak voor het uitkomen van de eieren de man weer bij de pop plaatsen,wel goed in de gaten houden dat alle jongen zelfstandig zijn.Ik geef de vogels alle dagen eivoer,in de kweek volop en met de rui gerantsoeneerd,in de rust periode nog maar een beetje en alle dagen een stukje geschilde appel.Welke maand aanbieden nest materiaal bepalen de vogels,ze moeten er klaar voor zijn(broedrijp),dit is te sturen met het aantal uren licht.

Stamgast
    Thanks
    24
    Geen voliére, wel kooi buiten.
    Wat houd dit precies allemaal in?
    Wat betreft kooi; gesloten, open, afmetingen, etc?
    Wat betreft plaats waar kooi zich bevindt; beschermt, niet beschermt, regen-vocht, wind, zon-warmte-hitte, al of niet tegen muur-wand, muur-wand die warmte opneemt om die daarna terug af te geven, etc?

Dieren-vogelkooien buiten zijn niet het zelfde als dieren-vogelkooien binnen. En zeker niet als gericht kweken aan te pas komen.

Junior lid
    Thanks
    0
    Bedankt.
    @ Jos , het is een muurkooi, geen kooitje voor binnen.

Lid
    Thanks
    1
    Een muurkooi, onverwarmd, zijkant/bovenkant dicht denk ik dan?

tsja, ik er zou er niet voor kiezen nu nog mee te gaan kweken, de zomer is afgelopen het weer word in rap tempo slechter. Je bent sowieso twee maanden verder voor je alles afgerond hebt.

Junior lid
    Thanks
    0
    Klopt en bijna in een hoek en afdak erboven dus minder wind. Ik wilde weten of het ook kon i.v.m. de rui wat ik niet zag zitten dus vandaar.

Soortgelijke onderwerpen

1. Vragen.
    Door GravenImage in forum Andere parkieten
    Reacties: 44
    Laatste Bericht: 14-01-2013, 19:38
  2. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 26-07-2012, 21:35

Forum Rechten