Hoi, vogelliefhebbers.
Na mij even voorgesteld te hebben zou ik graag meteen mijn eerste vraag op het forum plaatsen.
Wij hebben direct na de bouw van de buitenvoliere, in september, een aantal kleine tropen gekocht op een beurs hier in Grootebroek en op de vogelbeurs in Zwolle.
Eén van de aankopen was een koppeltje Grenadierwevers. Het mannetje prachtig bont gekleurd en het popje onopvallend bruin gestreept. Precies zoals dat ook beschreven is.
Verdrietig genoeg is het mannetje vrij snel doodgegaan en bleef dus het popje alleen over.
Dit jaar willen wij in september, als de vogelbeurzen weer beginnen een nieuw mannetje kopen.
Maar nu komt het vraagstuk: Dit jaar, in mei begon het popje aan een ware gedaanteverwisseling. Zij werd in een aantal weken prachtig geel/zwart van kleur. Eigenlijk precies zoals de mannetjes dat volgens het boekje doen.
Is het mogelijk dat het popje zo'n metamorfose doormaakt of hebben wij in eerste instantie niet een koppeltje maar twee mannetjes gekocht, waarvan er een op kleur en een niet op kleur was?
Nu weet ik dus niet of wij nu een mannetje of een popje bij moeten kopen.
Als iemand mij hierin wijzer kan maken, dan alvast bedankt voor de informatie.