Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Terug van "weggeweest"

Junior lid
    Thanks
    0

Terug van "weggeweest"

Hallo liefhebbers,
    Zoals dat hoort wil ik mij graag voorstellen. Vrij recent ben ik met vervroegd pensioen en is m.n. door voortdurende problemen met een koivijver tijd en ruimte vrij gekomen om weer met het houden en willicht kweken van vogels te beginnen.
    Op de plek waar ca. 20 jaar een koivijver is geweest gaat een voliere komen.
    Afmetingen zijn 4,5x2,50 en 2,0 hoog, in de verwarmde garage komt een nachtverblijf 1,5x1,5 eveneens 2 meter hoog.
    De voliere zal op de gemetzelde rand van de vijver worden geplaatst.
    Ik zit nog te dubben met de vraag welke vogels ik ga houden. Dit heeft met het verleden te maken. Vanaf mijn twintigste (lang geleden) tot 5 jaar geleden altijd vogels gehouden,begonnen met zebravinken, later met parkieten, Amazone papegaaien en na verhuizing op kamer met veel succes Gouldamadines gekweekt.
    In principe wil ik een keuze uit genoemde soorten maken, er is echter een ristrictie. De volière komt in een Japanse tuin,dus wil ik de voliere in de tuin integreren,dus veel stenen, een grote pagode en beplanting in Japanse stijl.
    Dus vallen meteen een paar soorten vogels af. Er blijven zeker voldoende keuzes over.
    Denk dan aan prachtvinken, m.n. Goulds, insecten- en vruchteneters en kardinalen. Ik sta natuurlijk open voor jullie adviezen.
    Voliere zal in November worden geplaatst, heb voldoende tijd om een goede keuze te maken.

Ger.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails image.jpg   image.jpg  

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    310
    Welkom hier Ger, wat dacht je van de Japanse nachtegalen.......

Lid
    Thanks
    3
    Welkom op het forum.Klinkt als een geweldig bouwplan en ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat.Veel leesplezier.

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 31-10-2008, 17:40
  2. "Klein" of "Wildvorm"
    Door Budgie in forum Grasparkieten
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 27-10-2006, 17:19

Forum Rechten