Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amadines in binnenhok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Amadines in binnenhok

    Hoi ik heb n voliere met binnenhok, vogels kunnen via rond gat van ca 10 cm van de buitenvoliere naar t aangebouwde binnenhok vliegen. Heb de voliere nu een week. De zebravinken gaan regelmatig kijken in t binnenhok, de gouldamadines niet. het paartje amadines wat ik heb is wel koudkweek, dus bij een beetje kou maak ik mijzelf niet druk. Maar zou t toch fijn vinden als ze zelf naar t binnenhok zouden gaan, waar ook t nestkastje van de amadines hangt. Hoe kan ik dit oplossen? Amadines vangen en enkele dagen in t binnenhok zetten. En dit dan afsluiten

  • #2
    Dat gaat vast wel goed komen. Goulds zijn (in tegenstelling tot zebravinken) over het algemeen niet van die "ontdekkers". Wel kijken ze vaak dingen af / doen andere vogels na, ik denk o.a. aan badderen enz.
    Ook heb je ze nog maar een week in de voliere, dus iets meer geduld hebben dan de goulds.
    Eventueel leg je een stuk trosgierst in het gat.
    Het is evt. handig om (ook nieuwe) vogels in het binnenhok te doen (evt. een paar dagen opsluiten mits dat mogelijk is i.v.m. andere vogels, denk aan voer enz.) en niet gelijk in de voliere.
    Last edited by ele; 22-08-2019, 16:44.

    Opmerking


    • #3
      Een paar dagen in het binnenhok doen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oke bedankt, ga t proberen

        Opmerking


        • #5
          Al het eten in het binnenverblijf plaatsen en in de gaten houden of ze naar binnen gaan
          Europese Cultuurvogels

          Opmerking


          • #6
            Amadines zitten nu 2 dagen in t binnenhok, mannetje gaat wel steeds t nestkastje in, vrouwtje niet. Iemand een idee? Hoe lang moet ik dit nog blijven volhouden

            Opmerking


            • #7
              Ik heb ze meestal een dag of 4 a 5 in het nachthok gehouden. Daarna de schuif naar de vlucht open gezet en ze dan verder zelf hun weg laten vinden. Is steeds goed gegaan bij mij.

              Opmerking


              • #8
                Thanks, ga ik dat ook proberen

                Opmerking

                Working...
                X