Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Goudvink ineens dood

Hybride Weergave

Lid
    Thanks
    1

Unhappy Goudvink ineens dood

Vorige week een koppeltje jonge goudvinken gehaald, ging helemaal prima tot vandaag!

het vrouwtje was de hele week kwiek en actief, maar vanochtend zat ze ineens bol op de bodem. Snel uit de voliere gehaald en in de ziektekooi gezet. Beetje water met druivensuiker in de keel gedruppeld en warm gezet. Het mocht echter niet meer baten. Na twee uur was ze dood. Oogjes nog open..

iemand dit eerder mee gemaakt? Het mannetje is, net zoals de overige voliere bewoners, nog kwiek en actief. Ik heb de hele voliere grondig bekeken op eventuele ongedierte maar ook hier is niks van te vinden. Aan het vrouwtje is ook niets te zien, en het gewicht was ook goed

Senior lid
    Thanks
    4
    Gisteren bij mij ook de pop van de goudvinken ineens dood. De avond ervoor nog kwiek en ze zat nog op mijn hand, de ochtend erop lag ze dood op de grond. Ze zat niet bol helemaal niets en er waren optisch ook geen gebreken te zien. Toen ik haar opraapte merkte ik wel dat ze behoorlijk mager was. Ze had een erg scherp aanvoelend borstbeen. Ik vermoed dat ze bij mij dood is gegaan aan het erg veel eten van levend/diepvries insecten. Ik heb ook insecteneters in de volire dus moet wel insecten geven. Het viel mij al een tijdje op dat ze enorm veel van dit spul at. Ik heb ergens gelezen dat ze dan dood kunnen gaan aan een eitwitvergiftiging. Het hele jaar door insecten is sowieso niet goed voor goudvinken. De mijne waren net nog geen jaar oud. Het is denk ik mijn eigen schuld.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    314
    Het zit je ook niet mee Hans....

Lid koppig's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    Het zit je ook niet mee Hans....
    ik heb dit probleem tijdens de kweek gehad 1 man van kweekkoppel dood + een spierwit jong dood 2 andere koppels ook ziek dit kwam door diepvries buffalo wormen ik geef steeds vers ( 3 x per dag )dus laat het niet de hele dag staan er stond geen houdbaarheid op de doos ik denk dat het bedorven voer was maar helaas niet te bewijzen de vogels die dit niet kregen waren niet ziek de verkoper heb ik er op aangesproken maar die weet van niets natuurlijk

Lid
    Thanks
    1
    Ik geef op dit moment geen levend voer, ze krijgen wel een paar gedroogde meelwormen maar de goudvinken heb ik er nog niet van zien eten. Het vrouwtje was ook niet mager ofzo, misschien hebben we gewoon allebei pech gehad Hans, dat is dan weer een schrale troost. Gedeelde smart enzo..

Senior lid
    Thanks
    4
    We hebben idd misschien beide pech gehad. Ik twijfel of ik een nieuwe pop neem of de man verkoop. Ik blijf met het probleem levend voer zitten ivm de nachtegalen en buulbuuls. Goudvinken in een kooi lijkt mij niets. Het is trouwens momenteel wat lastig om aan losse poppen te komen.

Soortgelijke onderwerpen

1. Vrouwtje op het nest ineens dood
    Door serena42 in forum Japanse meeuwen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 30-03-2016, 08:10
  2. Kanarie ineens dood
    Door badraaf in forum Kanaries
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 12-11-2011, 15:49
  3. Goudvinkpop ineens dood, nog 2 jongen in nest. Wat nu?
    Door devogelman in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 24-08-2008, 08:30

Forum Rechten