Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkiet verdraagt geen /moeilijk eivoer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Zo zag onze "kruiper"er uit toen we hem net hadden gekocht.

    Opmerking


    • #32
      Dit zijn ze saampjes en hun kooi
      Last edited by NathalieM.; 05-09-2019, 21:13.

      Opmerking


      • #33
        Hoe gaat het nu ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #34
          Bedankt voor het vragen,het gaat eigenlijk best redelijk op wat plakkende ontlasting na af en toe.Uitslag van het ontlastingonderzoek heeft niks aangetoond,de uitslag was dat er geen vreemde zaken zijn gevonden.Ik moest denken aan plakpoep door lange veertjes oid(?).Als ik meer onderzoek wilden dan moest ik met de vogel zelf langskomen.

          Opmerking


          • #35
            Hoop voor je dat het beter blijft gaan....
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #36
              Ja dat hoop ik ook,maar het is al vanaf vorig najaar aan de gang dus ik verwacht eigenlijk niet dat het nu ineens weg zal blijven.We hebben zelf zitten piekeren en denken dat het probleem misschien ook wel eens een soort van stress uitting kan zijn.De laatste keer dat het echt erg was en de ontlasting wel behanglijm leek,hadden we de parkieten net verplaatst naar een ander gedeelte van de woonkamer ivm de hittegolf,en aangezien ze ook zo extreem reageren op alles wat nieuw in hun kooi word gehangen zoals speelgoed,fruit enz denken we dat dat misschien een rol kan spelen?Ik kan er finaal naast zitten maar we hopen zo tot een oplossing te komen.En als het probleem langere veren is,ja daar kan ik natuurlijk niks aan doen.

              Opmerking


              • #37
                Tenzij je de veren rond de cloaca goed kort houd.

                Die kan je gewoon knippen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                  Tenzij je de veren rond de cloaca goed kort houd.

                  Die kan je gewoon knippen.
                  Gewoon knippen?Ik denk niet dat ik dat durf.Ik heb pas geleden voor het eerst in mijn leven de nageltjes moeten knippen bij deze zelfde parkiet en ik heb toen per ongeluk te ver genipt bij een nageltje en man man wat een bloedbad.Alles zat onder,de stokken,de tralies en de muur,dat er zoveel bloed uit een vogelnageltje kan komen.Dus om nu even de cloaca te gaan trimmen....poeh daar moet ik wel even moed voor gaan verzamelen hoor.

                  Opmerking


                  • #39
                    Oefening baart kunst....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door NathalieM. Bekijk Bericht
                      Gewoon knippen?Ik denk niet dat ik dat durf.Ik heb pas geleden voor het eerst in mijn leven de nageltjes moeten knippen bij deze zelfde parkiet en ik heb toen per ongeluk te ver genipt bij een nageltje en man man wat een bloedbad.Alles zat onder,de stokken,de tralies en de muur,dat er zoveel bloed uit een vogelnageltje kan komen.Dus om nu even de cloaca te gaan trimmen....poeh daar moet ik wel even moed voor gaan verzamelen hoor.
                      [COLOR="#0000FF"]
                      Het is dan gemakkelijk om as van sigaret of sigaar bij de hand te hebben .
                      Dit doet het bloeden onmiddellijk stoppen, indien de nagel in de as wordt geduwd.
                      Bewaar wat in doosje of potje als je zelf niet rookt.[/COLOR]

                      Opmerking


                      • #41
                        Bedankt voor de tip!Wij roken idd zelf niet maar collega's van mijn man wel dus daar zullen we wel aan kunnen komen op die manier.Nooit geweten dat je daar as voor kunt gebruiken.

                        Opmerking


                        • #42
                          UPDATE: het is een langslepend probleem en tot op heden eigenlijk geen echte oplossing kunnen vinden.Maar omdat het ontlastingprobleem ook echt een probleem bleef en er met regelmaat hele bonken aan de cloaca bleven hangen zijn we vorige week met de vogels naar de dierenarts gegaan.De kruiper ook mee in het reiskooitje voor steun en ook die is nagezien door de dierenarts.De ontlasting nogmaals nagekeken en de diagnose was de vogel ziet er goed uit en heeft genoeg bespiering maar de ontlasting bevat te veel slijm.Het is niet de bevedering rondom de cloaca die problemen geeft.De tip was om Oro-digest te gaan geven door het voer en ander voer te kopen.Dus we hebben nu Versele-laga Prestige gewoon normaal enkelvoudig parkietenvoer wat we moeten aanvullen met eivoer en vitamine en dan Oro-digest.En even afkloppen.....MAAR sinds vorige week al geen plakpoep meer gehad!!!Zou dit dan eindelijk DE oplossing zijn?Laten we het hopen want dit ziet er zoveel beter uit.

                          Opmerking

                          Working...
                          X