Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Kapoetsensijzen uit het nest gegooid :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge Kapoetsensijzen uit het nest gegooid :(

    Helaas voor ons!

    begin April een koppeltje Kapoetsensijzen gekocht, schitterende vogels! Mannetje fluit echt enorm prachtig en enkele weken geleden begon het paren, gevolgd door vier eitjes waarvan eentje onbevrucht.

    helaas voor ons bleken na twee dagen alle jongen spoorloos verdwenen te zijn! Mijn vermoeden is dat ze uit het nest gegooid zijn en toen opgegeten door de kwartels.

    Is het wijs om bij het volgende nestje het mannetje uit de voliere te vangen? Ik hoor echt enorm veel verschillende verhalen van verschillende mensen.. Je weet gewoon niet naar wie je luisteren moet

  • #2
    Balen, maar
    Waarom geef je hem de schuld.
    Misschien lijdt hij er net zo onder als jij.
    Kan je het koppeltje niet binnen zetten in een broedkooi. Je merkt dan vanzelf of hij (on)schuldig is.
    Hij is onschuldig tot het tegendeel is bewezen

    Opmerking


    • #3
      Geef je soms te veel ei of levend voer ?
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door pico Bekijk Bericht
        Balen, maar
        Waarom geef je hem de schuld.
        Misschien lijdt hij er net zo onder als jij.
        Kan je het koppeltje niet binnen zetten in een broedkooi. Je merkt dan vanzelf of hij (on)schuldig is.
        Hij is onschuldig tot het tegendeel is bewezen
        iets verteld me dat ik het meer jammer vind dan hij hoor ;-) maar als ik het koppeltje in een broedkooi zet kan het mannetje toch nog steeds de jongen uit het nest gooien.. dan zou ik hem er weer uit moeten vangen

        ik denk ook niet dat het door het eivoer of insecten komt, ik had al gelezen dat ze daardoor weer paardriftig konden worden dus daar zijn we sowieso al spaarzaam mee nuja dit jaar gaan we het niet meer mee maken denk ik ;

        Opmerking


        • #5
          Welke vogels heb je nog meer in de voliere zitten?
          Ik heb jaren geleden ook kapoetsensijzen gekweekt (in broedkooien)en bij nesten van 4 jongen was er ook weleens een uit het nest gegooid. Maar ik heb ze nooit levend voer gegeven. Ze brengen de jongen ook zonder levend voedsel groot.
          Maar geef de moed niet op misschien maken ze nog een nest en gaat het wel goed.

          Opmerking


          • #6
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking

            Working...
            X