Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stand van zaken ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Stand van zaken ?

    Beste forumleden,

    Ben eigenlijk benieuwd hoe tot dusver de kweek met allerlei soorten duiven gaat?.
    Ik hoor verschillende reacties tot matig kweken of helemaal nog geen jong.

    Mijn kweekresultaten hebben niets te klagen, met 11 kweekkoppels van verschillende duiven heb ik toch al 22 jongen op stok.
    Hoe vergaat het jullie?.


    Gr ,Hubert

  • #2
    Een mooi resultaat Hubert.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ja Ton ,het aantal mag er wel zijn ,maar waar ik graag jongen zou zien is helaas nog niet gebeurd.We houden de hoop erin ,zomer is nog niet voorbij.
      Graag had ik ook reacties van andere duivenkwekers ,maar het is op het forum de laatste maanden behoorlijk rustig.
      Misschien allemaal te druk met kweken?.


      Gr ,Hubert

      Opmerking


      • #4
        Er is inderdaad weinig actie meer hier.....

        Er zijn bezoekers zat, maar niemand die de moeite neemt, om zijn ervaringen te delen.

        Erg jammer.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Kom duivenkwekers , jullie hebben toch zekers wel jongen op stok gekregen???


          Gr ,Hubert

          Opmerking


          • #6
            Het is wel ok gegaan.

            2 koppels zorgden goed voor jongen. 1 koppel liet jongen dood gaan (eerste keer dat me dat gebeurd). En had een kolonie diamantduiven geprobeerd.

            Een kolonie diamantduiven, 3-4 in mijn geval. Is geen succes. Uiteindelijk 3 jongen op stok uit 2 paartjes.

            Opmerking


            • #7


              Gr ,Hubert

              Opmerking


              • #8


                Gr ,Hubert

                Opmerking


                • #9
                  Hoe staat het ervoor Hubert? Al jongen op stok?

                  Heb nu 5 koppels zitten. Maar heb pas vanaf april gekoppeld. Deze week kunnen 2 eieren uitkomen. Een ander koppel zit net op 2 eieren en een 3e koppel heeft volgens mij vanaf vandaag het eerste ei. Van de andere 2 koppels verwacht ik eind deze week meer.

                  Het begin lijkt soepeler te gaan dan anders.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoi Coen,

                    Jazeker ,eerste jonge 4 diamantjes al uit gevlogen en 2 Tamboerijntjes . Ik had vorig jaar aangegeven dat ik overschakel op Turtur,s en met succes.
                    Alles is aan het broeden Staalvek-, bronsvlek-, Brilduifjes en de Zwartsnaveltjes.Het kan raar lopen had een DD duivin geruild en moest niets van de doffer weten. Maandag werd doffer agressief naar de duivin toe ,eruit gehaald met beschadigd kopje. na 3 uur teruggeplaatst en was ineens verliefd op de doffer ,zit nu regelmatig op nest.verder gaat binnenkort ook de Groenvleugel zitten en afwachten wat de dwergduifjes doen.


                    Gr ,Hubert

                    Opmerking


                    • #11
                      Heb koppel blauwe grondduifjes, tot op heden nog niks doffertje probeert wel maar daar blijft t bij. Nog tips om ze te stimuleren?

                      Opmerking


                      • #12
                        Komt duivin wel naar nest al doffer roept, zo niet andere locatie zoeken of meerdere nesten plaatsen. Anders is duivin nog niet broedrijp.


                        Gr ,Hubert

                        Opmerking


                        • #13
                          Ze zoekt hem af en toe op, heb meerdere nestgelegenheden hangen. Duivin heeft ook paar staartpennen gegooid zag ik vandaag dus dat zal ook wel meespelen

                          Opmerking


                          • #14
                            Dus nog niet in broedstemming ,ze hebben nog tijd zat. Succes.


                            Gr ,Hubert

                            Opmerking

                            Working...
                            X