Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen 1 nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Geen 1 nest

    Ik heb een gezelschapsvoliere van 12 meter lang met 23 kanaries . Heb echter geen 1 nestje gehad dit jaar de enige die broeden zijn de driekleurpapagaai amadines en goulds . Hebben meer mensen dit jaar problemen met kanaries

  • #2
    hier dit jaar ook bijna geen jonge kanarie,s heb er ongeveer 50 zitten .al bij al 7 jonge kanaries op stok . oorzaak ??
    de cdk daar in tegen het een nest na het andere nest ......
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

    Opmerking


    • #3
      JFK goulds de driekleurpapagaai amadine allemaal nesten kanaries niks willen geen eens bouwen heel vreemd allemaal . Zelfs niet in kweekkooien .

      Opmerking


      • #4
        Wat denk je zelf wat de oorzaak is?

        Opmerking


        • #5
          Hier wel wat nesten van de.kanarie.s . Maar . Of eieren niet bevrucht of de jongen gingen dood.. oorzaak ?? Nee geen bloedluis wat dan wel.de.oorzaak is . Dat het dit jaar hier zo slecht is geweest weet ik zo ook niet .
          wat heb ik een leuke hobby .
          juist vogels houden :) :)

          Opmerking


          • #6
            Ook hier houdt het niet over. Tot op heden slechts 3 jonge Yarrelsijzen en nog geen enkele Colombiasijs.
            Bij de Colombiasijzen enkel onbevruchte eieren. En de jonge Japanse nachtegalen gingen na 10 dagen dood.
            Inmiddels heeft de pop weer 3 eieren gelegd. Het ziet er naar uit dat dit seizoen net zo slecht verloopt als vorig seizoen.

            Opmerking


            • #7
              Dit jaar hebben de sijsjes totaal nog geen 1 nest gebouwt . Afgelopen jaar alle eitjes onbevrucht en dit jaar nog geen eens bestbouw gedaan waar het aan ligt ja wist ik het maar . Ook bij de kanarie.s dus . Dit jaar bijna geen jongen. Afgelopen jaar was een goed jaar met de kanarie.s .
              wat heb ik een leuke hobby .
              juist vogels houden :) :)

              Opmerking


              • #8
                Zal het niet weten Jan Vriend

                Opmerking


                • #9
                  [COLOR="#0000FF"]Als eitjes op bepaalde momenten boven of onder een max. / min. temperatuur komen voor enkele uren sterft de kiem daardoor af.
                  In mijn optiek kan dit enkele keren zijn gebeurd in dit jaar.

                  Als ik het voor mijzelf overdenk is dat meermaals gebeurd tijdens een start nieuwe poging broeden.

                  Bedenk dat ook opfok voer / water binnen uren bederft en dan dodelijk kan zijn.

                  Dit bij wat er zoals zo vaak ook nog mis kan gaan, een mogelijke oorzaak voor een minder jaar.[/COLOR]

                  Opmerking


                  • #10
                    Hilgers 38,
                    Weet niet of je ook een kweekboek gebruikt en aantekeningen maakt.
                    Last edited by Jan Vriend; 14-08-2019, 22:48.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Zou het niet kunnen dat je de vogels te goed verzorgd?
                        Jan.

                        Opmerking


                        • #13
                          Geen idee . Gewoon elke dag schoonwater , vogelzaad grit en versfruit . Snap er geen snars van . Hopen dat volgend jaar beter wordt

                          Opmerking


                          • #14
                            Beste is denk ik goed kijken wat er mis is gegaan, zijn de vogels niet te vet?
                            Is je verhouding mannen poppen wel ideaal dat soort dingen.
                            Zo kun je vaak met een paar kleine aanpassingen een veel gezondere groep vogels laten vliegen en toevallig gaat kweken dan ook nog beter.
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X