Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24

Onderwerp: nieuwe voliere bouwen

Lid
    Thanks
    3
    Welkom op het forum Kees!Ik heb geen verstand van het bouwen van volieres,maar ik wil je wel succes wensen met de bouw en ik kijk uit naar de foto's.

Junior lid
    Thanks
    1
    Dank je Nathalie, ik heb wat foto's geplaatst

Junior lid
    Thanks
    1
    Nog een paar weken en dan hoop ik dat we de nieuwe volière in gebruik kunnen gaan nemen. Ik heb nog een paar vragen.
    Is het een goed idee om de achterwand (underlayment) van de vlucht te bekleden met wilgen- of bamboematten van 200 cm hoog? Of heeft iemand anders nog een goed idee? Een gedeelte wil ik laten begroeien met klimplanten.
    Het wordt een gezelschapsvoliere met geisoleerd nachthok, waarbij de vlucht ongeveer 9m3 is . Dus ongeveer 9 koppels. Welke soorten zouden jullie mij adviseren of juist niet. Ik denk zelf aan rijstvogels, gouldamadines, zebravinken, kanarie, diamantduifjes, napoleonnetje, japans meeuwtje , mozambiqeusijsjes en kwartels
    Welke zaad (mengsels) heb ik nodig voor een gezelschapsvoliere?

Lid
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees1955 Bekijk Bericht
    Dank je Nathalie, ik heb wat foto's geplaatst
    Ik heb ze bekeken en wow dat is mooi geworden zeg!Een hoop werk zo te zien en de foto met die duif die even komt kijken is ook grappig.Je woont zelf ook erg mooi zo aan een haventje.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    317
    Het ziet er wel natuurlijker uit met die matten. Ik zou het doen.

Junior lid
    Thanks
    1
    Hallo Ton , ik heb de wilgenmatten opgehangen en het ziet er prachtig uit

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    317
    Mooi zo Kees, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.....

Junior lid
    Thanks
    1
    Hallo Ton, ik zal nog wat foto's toevoegen aan mijn album, heb je dit album al bekeken? Weet jij hoe je foto's kan draaien in het album?
    Laatst gewijzigd door Kees1955; 16-10-2019 om 20:58.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    317
    Ik denk dat je de foto's moet draaien, voordat je ze plaatst.

Daarvan afgezien, ziet het er mooi uit.

Goed afgewerkt.

Wanneer komen de vogels erin ?

Stamgast
    Thanks
    26
    Inderdaad ziet het er mooi uit.
    Maar wat ik persoonlijk jammer vind dat, zoals meermaals, wordt gekozen voor draai-voerplateau langs de buiten kant. Waardoor de kans vochtig voer vergroten, vanwege slagregen en of sneeuw in de winter. Meermaals heeft het te maken met toegankelijkheid vlucht-vlieg gedeelte.
    Daarom mijn vraag; waar bevind zich de toegang tot vlucht-vlieg gedeelte?
    Want je weet nooit of zich onvoorziene omstandigheden voordoen, of kunnen voordoen, in vlucht-vlieg gedeelte. denk maar aan dode vogel, vogel die vast-gekneld zit,storm, etc.
    Ook voor de "dagelijkse" onderhoudswerken-verzorgingen, is het beter-gemakkelijker bij afzonderlijk ingang vlucht-vlieggedeelte. Zeker als er in het andere gedeelte ook wordt gekweekt.
    Daarom ben ik groot voorstander voor afzonderlijke ingang nacht-rustgedeelte, eventueel ook kweek en of voer gedeelte, en een afzonderlijk ingang vlucht-vlieggedeelte.
    Ooit in het verleden, tijdens storm, een ferme afgeknakte tak op voliere. En waardoor enkele vogels de kans zagen om de vrije de natuur op te zoeken. De overige vogels werden via toegang vlucht-vlieg gedeelte, nacht-rustgedeelte in gejaagd.
    Zelfs één van die ontsnapte vogels, pop Japanse appelvink, heeft zich in de natuur in de bosrijke omgeving, een koppel gevormd met man Europese appelvink, en verschillende jaren voor nakomelingen gezorgd.
    Wat betreft aantal vogels-koppels, zorg dat aantal aanwezige vogels over voldoende ruimte beschikken. Want wat nu bij roofvogel-soorten worden toegepast (minimum afmetingen voliéres-behuizingen, zullen straks-toekomstgericht ook van toepassing zijn bij ander vogelsoorten die in gevangenschap worden gehouden-gekweekt.
    Ruimte waarover de vogels beschikken is één van de belangrijkste pijlers bij vogels in gevangenschap.
    Is nogmaals bewezen bij verschillende recente wetenschappelijke onderzoeken, vooral onderzoeken partnerkeuze. Voldoende ruimte beinvloeden genetische "kwaliteit". Niet alleen inwendig, maar ook uiterlijk zichtbaar, zoals; kleuren-kleurvlekken, grote, vorm, etc.

Soortgelijke onderwerpen

1. Een nieuwe volière bouwen, incl. nachthok en sluis
    Door JansenTiel in forum Buitenshuis
    Reacties: 123
    Laatste Bericht: 30-11-2014, 20:36
  2. Nieuwe voliere, sluis bouwen..
    Door Lexy in forum Binnenshuis
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 01-05-2010, 09:53

Forum Rechten