Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere bouwen

    Ik ben Kees (63), sinds kort op dit forum en aan het nadenken om een voliere te gaan bouwen in mijn tuin. Vroeger toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders had ik ook een kleine buitenvoliere. Met ongelooflijk veel plezier was ik hier mee bezig.
    Nu mijn pensioen steeds dichter bij komt wil ik deze hobby graag weer oppakken. Ben al geruime tijd aan het nadenken over een (gezelschaps) voliere, een nieuwe kopen of zelf bouwen, een tweede hands op marktplaats kopen etc. Uiteindelijk denk ik dat ik een blokhut met luifel ( 3 x 2 meter) wil gaan ombouwen tot een voliere. Ik heb ook wat boeken aangeschaft om mijn kennis weer wat op te frissen en uit te breiden. Ben ook van plan om lid te worden van de vogelvereniging "de vogelvriend"in Hellevoetsluis.
    Tijdens de bouw zal ik ongetwijfeld dingen tegenkomen waar ik vragen over heb. Ik hoop dat dit forum hier dan een beetje bij kan helpen

  • #2
    Welkom kees,leuk om na jaren weer voor de vogelsport te kiezen.
    Straks tijd zat om de vogels te voeren en het vermaak hiervan.
    Als ik het goed lees ben je van plan een overdekte voliere te bouwen ,dit betekent geen beplante voliere?.
    Dit maakt de keus over te aan te schaffen vogels al een stuk makkelijker.
    Succes met je opnieuw op te starten hobby.


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      Dank je Hubert,
      Inderdaad heel leuk om hier weer mee bezig te zijn. De voorpret is ook al leuk.
      Het wordt een overdekte voliere. Ik lees regelmatig dat een open voliere problemen kan geven vanwege de besmetting via ontlasting van vogels uit de vrije natuur. En wat de planten betreft, er zijn toch wel planten of struiken die ook groeien in een overdekte voliere? bv in een grote pot.
      Hok komt namelijk op tegels te staan. Daarbij kies ik waarschijnlijk voor tropische vogels, die had ik 50 jaar geleden ook.

      Opmerking


      • #4
        Ik zou de tegels er uit laten. En de planten in de volle grond zetten. Vinden de vogels veel leuker. Als je een tuinslang in de grond ingraaft langs de planten, met bij de planten een gaatje, hou je het geheel mooi groen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Ton, bedankt voor de tip!
          Misschien is het ook een idee om voor de planten enkele tegels weg te laten.
          Hoe kun je de planten een beetje toonbaar houden? door alle poep ziet het er snel niet echt fris meer uit.
          Welke planten zijn het beste in een overdekte gezelschapsvoliere met vooral tropische vogels?

          groet Kees

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kees1955 Bekijk Bericht
            Ton, bedankt voor de tip!
            Misschien is het ook een idee om voor de planten enkele tegels weg te laten.
            Hoe kun je de planten een beetje toonbaar houden? door alle poep ziet het er snel niet echt fris meer uit.
            Welke planten zijn het beste in een overdekte gezelschapsvoliere met vooral tropische vogels?

            groet Kees

            Opmerking


            • #7
              En de zit stokken niet boven de planten te doen.

              Elke week even schoon spuiten, vinden de vogels heerlijk.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Welkom op het forum Kees!Ik heb geen verstand van het bouwen van volieres,maar ik wil je wel succes wensen met de bouw en ik kijk uit naar de foto's.

                      Opmerking


                      • #12
                        Dank je Nathalie, ik heb wat foto's geplaatst

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kees1955 Bekijk Bericht
                            Dank je Nathalie, ik heb wat foto's geplaatst
                            Ik heb ze bekeken en wow dat is mooi geworden zeg!Een hoop werk zo te zien en de foto met die duif die even komt kijken is ook grappig.Je woont zelf ook erg mooi zo aan een haventje.

                            Opmerking


                            • #15
                              Het ziet er wel natuurlijker uit met die matten. Ik zou het doen.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X