Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: nieuwe voliere bouwen

Junior lid
    Thanks
    1
    Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    waarschijnlijk komen de eerste vogels 26 oktober

Junior lid
    Thanks
    1
    Hallo Jos, de deur naar de vlucht is er wel maar je ziet hem niet vanwege de wilgentenen. Deze deur komt uit in de ruimte waar ook het nachthok zit. Ik ben niet van plan om te gaan kweken in deze ruimte.
    Het draaiplateau is alleen voor de extra dingen, het dagelijkse voer moet ze binnen halen. Daarbij komt er nog iets waardoor ik het vlieg-vluchtgedeelte kan afsluiten bij slecht weer
    .

Stamgast
    Thanks
    26
    Persoonlijk denk ik dat Uw doelstelling van negen koppels voor overbevolking-overlast-problemen zal zorgen. Vlucht ongeveer 9 m3, er vanuit aangaande vlucht twee meter hoog, betekent vloer-grondoppervlakte van 4,5 m2. Als de algemene regel is; één koppel per m2 betekent dit hooguit vier, maximum vijf koppels. Sommigen beschouwen nacht-rustgedeelte en vlucht-vlieggedeelte als één geheel bij het berekenen aantal vogels. Klopt niet, het is het éne (nacht-rustgedeelte) of het andere (vlucht-vlieggedeelte). Aangezien het je bedoeling is om tijdelijk, bepaalde periode, het nacht-rusthok af te sluiten, is het de ruimte nacht-rusthok die het aantal koppels bepaalt. Dit zijn basisregels die als leidraad worden gebruikt, of kunnen gebruikt worden, bij opstelling regeltjes-wetten " vogels in gevangenschap houden-kweken mits voorwaarden. En die in Duitsland op het ogenblik als richtlijn worden beschouwd vanwege overgangsperiode van maximum twee jaar.

Bekijk eens allerhande onderwerpen hier op het forum, zoals; kale koppen, verenpikken, eieren uit nest gooien, agressie, slechte kweek, eieren onbevrucht, pop aanvaard partner-man niet, etc, Drie vierde van al die onderwerpen hebben te maken met de ruimte waar de vogels zich in bevinden, en of overbevolking bij gezelschaps voliéres.

Soms hoort men bij vogelkweek, het zijn allemaal poppen of mannen, Bij kleurslagen, mutaties-mutanten, hebben allemaal kleur van de pop.
    Dit komt allemaal doordat het de poppen zijn de alles bepalen bij de nakomelingen-jongen.
    Zijn bijvoorbeeld, vanwege de ruimte waarover de vogels beschikken, van mindere "kwaliteit", dan heeft dat ook gevolgen bij de nakomelingen-jongen.

Een voorbeeld recente onderzoeken;
    Man is van minder "kwaliteit", de uiterlijke zichtbare kleuren zijn doffer-matter van kleur. Dan zal de pop kiezen voor nakomelingen met de kleuren die de pop genetisch bezit. Zowel uiterlijk zicht, als onzichtbaar-inwendig, de zogenaamde split voor.
    Als ik recente wetenschappelijke onderzoek informaties vergelijk met mijn persoonlijke vaststellingen-informaties, dan zijn er vele gelijkenissen. Alleen al vanwege de ruimte waarover de vogels beschikten.

Junior lid
    Thanks
    1
    Josly, bedankt voor de info.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Soortgelijke onderwerpen

1. Een nieuwe volière bouwen, incl. nachthok en sluis
    Door JansenTiel in forum Buitenshuis
    Reacties: 123
    Laatste Bericht: 30-11-2014, 20:36
  2. Nieuwe voliere, sluis bouwen..
    Door Lexy in forum Binnenshuis