Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bosvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bosvoliere


  • #2
    Ik zou niet te snel panikeren. Geef ze nog een kans. Jouw voliere lijkt mij solied genoeg, en genoeg over nagedacht om verder te gaan.
    Was er geen gaatje in het bodemgaas?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jan123 Bekijk Bericht
      Ik zou niet te snel panikeren. Geef ze nog een kans. Jouw voliere lijkt mij solied genoeg, en genoeg over nagedacht om verder te gaan.
      Was er geen gaatje in het bodemgaas?
      Ik ben benieuwd hoe fijn je de mazen moet houden om ze te weren.
      Ik zie nu gaas van 10x10 mm met een dikte van 0,8 mm... bijten ze zich hier doorheen?

      Voor zover ik zie zit er ni geen gat in nee...

      Opmerking


      • #4
        Neen hoor. Enkel een jong veldmuisje kan daardoor.
        Zou de man niet te driftig zijn?

        Opmerking


        • #5
          Een man trekt de pop niet uit elkaar en verstopt geen watten in een holletje.. er is een roofdier aanwezig en ik ben benieuwd hoe ik de bodem moet maken en met wat voor gaas om ze te weren... want martergaas en voliere gaas lijkt niet genoeg...

          Opmerking


          • #6
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              je hebt ook gaas met een wijdte van 5 mm, daar komt echt niets doorheen.

              maar je zal het perfect moeten leggen, anders heeft het geen zin.

              mag ik vragen hoe groot je bosvoliere is, en kan en wil je foto`s er van plaatsen ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                je hebt ook gaas met een wijdte van 5 mm, daar komt echt niets doorheen.

                maar je zal het perfect moeten leggen, anders heeft het geen zin.

                mag ik vragen hoe groot je bosvoliere is, en kan en wil je foto`s er van plaatsen ?
                Vaak is het gaas van 5mm niet dik en is er een kans dat dit doorgeknaagd wordt...

                Voliere is 5x2x2

                Opmerking


                • #9
                  Maaswijdte is 13x13... ik lees dat een wezel door een gat van 28 mm komt... zou dus niet moeten kunnen...

                  Opmerking


                  • #10
                    Er zit nogal een grootte verschil tussen man en vrouw wezel. Maar wie weet is je vogel vanzelf dood gegaan en later aangevreten door de muizen. Muizen gaan makkelijk door 13x13 mm. Ik vind af en toe ook wel een aangevreten muis die ik in een klem gevangen heb. Collega muizen deinzen daar niet voor terug..
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      dodo,
                      Misschien meerdere muizen,zou water in het gat spuiten zou me niks verwonderen dat er een heel gangenstelsel onder het gaas zit.

                      Opmerking


                      • #12
                        eventueel gelijk wat muizen vallen buiten de voliere zetten.

                        en eens goed kijken naar je voerplek, of er niet teveel op de grond valt.

                        als je het zo kan aanbieden, dat de muizen er niet bij kunnen, scheelt al een hoop.

                        als het muizen zijn....
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Muizen trekken een vogel niet uit elkaar. Een wezel is het kleinste roofdier in het bos en komt door een opening van 28 mm... is nog steeds groter dan martergaas...

                            Ik kan de holen idd een keer volspuiten met water....

                            Opmerking


                            • #15
                              En dan misschien een schop klaarzetten om mee te slaan.
                              Ook zou u er misschien een vloeibare mortel in kunnen gieten.

                              Opmerking

                              Working...
                              X