Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek Japanse Nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweek Japanse Nachtegaal


  • #2
    Hoe vaker je voer aanbied, hoe beter dat is. Dat triggert ze om te gaan voeren.

    Bij mij kregen ze levend voer, wasmotten, buffalo's, krekels en meelwormen.

    Er zijn diverse middeltjes om er overheen te strooien.

    En je kan ook je voedseldieren, bijvoorbeeld paardebloem blad geven.

    Diepvries is ook mogelijk, maar dat gaf ik nooit.

    Succes met deze mooie vogels......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      als je de krekels 12a 24 uur voor het voeren aan de vogels de gelegenheid geeft om paardenbloemblad te eten, dan hoef je geen strooivoer over het levend voer te strooien, omdat paardenbloemblad oa veel vitamine A bevat, en die vitamine is oh zo belangrijk voor het goed groeien van de jongen en om oogafwijkingen te voorkomen.als je daarnaast nog buffalowormen en Witte meelwormen voert, dus niet de bruine meelwormen, en af en toe wat wasmotlarven( precies zoals Ton aangeeft) dan zit je goed

      Opmerking


      • #4
        Oke, ik weet dat ik meelwormen en buffalo's gemakkelijk langere tijd kan houden. Hoe zit dat met wasmotlarven en krekels? Gaan deze snel dood, en in geval van krekels groeien deze te snel en worden ze te groot?
        En welke soort/maat krekels moet ik nemen?

        Opmerking


        • #5
          Huiskrekels nr 4 zijn klein, daar kan je mee beginnen.

          En dan overstappen naar nr 6.

          Ik voerde als er jongen waren zeker 1 doosje per dag. Dus de krekels groeien dan zeker niet.

          Wasmotten kocht ik per bak van 240 stuks. Elke dag een stuk of 10. Doe je dan 3 weken mee.

          Wasmotten moet je niet te warm houden, dan worden ze eerder zwart, en worden niet meer gegeten.
          Last edited by Ton; 29-04-2019, 15:40.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
            als je de krekels 12a 24 uur voor het voeren aan de vogels de gelegenheid geeft om paardenbloemblad te eten, dan hoef je geen strooivoer over het levend voer te strooien, omdat paardenbloemblad oa veel vitamine A bevat, en die vitamine is oh zo belangrijk voor het goed groeien van de jongen en om oogafwijkingen te voorkomen.als je daarnaast nog buffalowormen en Witte meelwormen voert, dus niet de bruine meelwormen, en af en toe wat wasmotlarven( precies zoals Ton aangeeft) dan zit je goed
            [COLOR="#0000CD"]De meelwormen met peer voeren, dan worden ze zachter en gevuld met peer zijn ze ook voedzamer.[/COLOR]

            Opmerking


            • #7
              Ik geef al paar jaar alleen diepvries pinky’s en diepvries Buffalo’s. Daarbij ook stukjes druif, voor het nodige vocht. Gaat prima.

              Opmerking


              • #8
                Oke, ik heb ook al wat met de kweker van mijn koppel gesproken. Het bestrooien met insectenstrooipoeder doe ik dat gewoon dagelijks of alleen op de insecten die ik op dat moment ga voeren.

                En qua voeding, ze accepteren diepvriesvoer dus pinkies die doe ik uit de diepvries, buffalowormen misschien, zijn ook vrij gemakkelijk te houden en dan kan ik ze zelf van voedingswaarde voorzien.

                Opmerking


                • #9
                  Strooien op alleen wat ze aan de jongen voeren.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Nee, als het maar plakt op de voedseldieren.

                      Dan krijgen de jongen het binnen.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Als ze broeden geen meelwormen...worden ze veel te fel van....
                        Ik geef helemaal geen meelwormen...
                        Alleen wat Buffalo totdat ze gaat broeden..

                        Als je jongen hebt dan levende Buffalo en pinkies en krekels...

                        Opmerking


                        • #13
                          Helaas net tot de conclusie gekomen dat het jong half nog in het ei dood lag op de grond. Dit was het 1e nest van het koppel.
                          Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

                          Opmerking


                          • #14
                            was het jong al volgroeid in het ei ?

                            oorzaak kan je niet bepalen, slechts hopen dat de volgende ronde beter gaat.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja, jong zag er goed uit. Niks mis mee zo te zien. Inderdaad hopen dat de volgende ronde beter gaat.

                              Opmerking

                              Working...
                              X