Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kan er bij ekaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat kan er bij ekaar?

    Hallo allemaal,

    Wij zijn ons momenteel aan het orienteren, maar door veel verschillende informatie, weet ik het even niet meer.
    Binnenkort gaan we starten met de bouw van een voliere, van ongeveer 3,5 a 4 meter lang en 2 meter diep.
    Hierin wil ik graag wat koppeltjes parkietensoorten.
    Het liefst een kleurrijk geheel en dus niet allemaal dezelfde soort.
    In ieder geval geen gras parkieten.....
    De eerste gedachte ging uit naar prachtrosella's en een paar andere soorten van hetzelfde formaat.
    Hiervan werd gezegd, dat dit soort vogels alleen als enkel koppeltje gehouden kunnen worden en er dus geen meerdere soorten bij elkaar konden.
    Ook vanwege het hardere stemgeluid (wil toch rekening houden met de buren) kwam hij vervolgens op neophema soorten.
    O.a. De splendid, catharina, turquisine, bergparkiet en barraband. Deze soorten vind ik ook erg mooi.
    Hij gaf aan, dat hiervan verschillende soorten koppeltjes bij elkaar konden.
    Ook wil ik graag een verscheidenheid aan kleuren in totaal en dat zou met deze soorten mogelijk zijn.
    In totaal zouden er dan een koppeltje of 4 a 5 in kunnen.
    Ik wil er geen andere vogeltjes bij zetten en ik wil de voliere niet opsplitsen in delen.
    Wanneer ik echter informatie ga zoeken, kom ik vaak tegen dat deze soorten juist niet bij elkaar kunnen.

    Omdat ik niet de fout wil maken om soorten bij elkaar te zetten, wat niet kan, vraag ik jullie advies.

    Alvast enorm bedankt.

    Groetjes Sandra

  • #2
    Waar ik nu vooral aan zit te denken is de volgende combinatie:

    1. barraband parkiet. (1 koppel)
    2. Bourkes parkiet. (1 koppel)

    graag zou ik hier of een turquoisine of een splendid koppel bij zetten.
    Kan dat?

    Ook zit ik te denken aan 1 koppel valkparkietjes er bij.

    Op die manier heb ik een aardige variatie, in zowel soorten als kleuren.

    Ook kwam ik op internet de combinatie tegen met een swift parkiet.
    Deze vind ik ook erg mooi en zijn het overwegen waard.
    Zou dat hier bij kunnen, evt dat een andere soort er dan niet in gaat.

    De bovenste 2 zijn echt eerste voorkeur, de rest is wat ik graag zou willen om tot 4 of 5 koppels te komen, bij deze 2 soorten.

    Wat zou een goede combi kunnen zijn?
    Graag advies.

    Dank jullie wel.

    Opmerking

    Working...
    X