Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Vraag omtrent Parijse Frise

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    37

Vraag omtrent Parijse Frise

Hoi allemaal! Tijdje geleden zeg!

We zijn nu bezig geweest om van alle vluchten + de gezelschapsvoliere 1 voliere te maken. Dat is dus nu klaar en we hebben wat vogels hiervoor aangeschaft. Maar naast deze vogels wouden we ook graag is ervaring opdoen met de parijse frise buiten te houden en deze te introduceren in de gezelschapsvoliere. Nu is het natuurlijk veel te koud om ze naar buiten te doen dus daar willen we nog eventjes mee wachten. Zojuist hebben we alles gekoppeld wat we hadden qua parijse frise maar dit zorgt ervoor dat we met 5 mannen zitten en 2 poppen. Deze 2 poppen zijn niet gekoppeld met de mannen om de volgende reden: ze zijn extreem agressief richting mannen.

Nu was mijn vraag, wat nu? We wouden deze 2 poppen in de voliere doen met 2 mannen maar mijn vraag is, zou dat kunnen? Door de ruimte neem ik aan dat de mannen gewoon prima de poppen kunnen ontvluchten indien nodig toch? Alles is beplant namelijk en de voliere is erg groot met 2 nachthokken. Qua afmetingen is het denk ik zo'n 8 meter lang, 3 meter breed en 2.5 meter hoog.

Alvast bedankt voor het lezen! En als iemand zelf ervaring heeft met het houden van frise kanaries buiten hoor ik dat graag!
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Senior lid
    Thanks
    5
    Ik heb geen antwoord op je vraag, maar kan je niet de twee poppen scheiden.
    Misschien dat na enige tijd de poppen de mannen wel accepteren

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    37
    De 2 poppen zitten al enige tijd alleen, eentje heb ik al meerdere jaren en is altijd al zeer agressief geweest naar de mannen toe. De andere pop heb ik nu een jaar en heb ik gekocht in een koppel, dit klikte goed maar het bleek dat de man van dit koppel ook een pop was dus die heb ik gescheiden van mekaar. Vandaag dus de pop gekoppeld aan een jonge man en daar reageerde ze erg agressief op dus die hebben we meteen gescheiden. Ze zitten nu in broedkooien maar misschien dat de voliere buiten heel erg helpt door de ruimte.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Senior lid
    Thanks
    5
    Nee, dan weet ik het ook niet. Hopelijk werkt de voliere, waarin ook afleiding zit goed.
    Succes

Soortgelijke onderwerpen

1. Parijse Frise
    Door BirdBreeder in forum Kanaries
    Reacties: 125
    Laatste Bericht: 16-06-2017, 17:24
  2. parijse frise kanaries
    Door edwin ten wolde in forum Kanaries
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 21-09-2010, 19:37
  3. Parijse Frise
    Door sanderbouthy in forum Kanaries