Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • led

    Dag,
    ik heb een aantal ledstrips gekocht en een dimmer.
    de ledstrips heb ik met clips vastgezet in de kooien.
    Klein gaatje door de achterwand en het snoer hier doorheen getrokken.
    Maar wat nu?
    Het is een zwart en roodsnoer. Ik heb deze vastgezet aan een kroonsteen en dit voor alle kooien,
    vervolgens verlengsnoer (ook zwart en rood) verbonden met het kroonsteentje.
    Nu komt er dus uit elke kooi als het ware een lang zwartroodsnoer.
    De dimmer heeft 5 schroefjes. en 2 schroefjes met plus en min.
    Ik heb geen idee wat ik met elk snoertje moet doen.
    Wie heeft een oplossing
    Bij voorbaat dank

  • #2
    BESTEL HIER UW LED STRIPS: https://www.elektroshop.nl/led-verlichting-nl/led-strips-professioneel.htmlLED strips aansluiten en dimmen is eenvoudig wanneer je...

    Misschien kan je hier iets mee?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Kan je waar je het kocht, geen advies krijgen ?

      Ik weet wel dat je alle + bij elkaar doet op de +, en de rest op de min.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        @ Henk
        Bedankt. Helaas legde hij een stuk uit dat ik wel wist. Ik ben toen verder op you tube gaan kijken, maar dit hielp niet

        @ Ton
        Ik had om info gevraagd per email vanochtend, maar aangezien ik nog geen antwoord had gekregen dacht ik: ik vraag het aan mijn vogelcafe vrienden. Ik kreeg net een email met uitleg.
        De zwarte onder de eerste 5 schroeven. De rode draad moet onder de plus.
        Ook jij bedankt

        Opmerking


        • #5
          Graag gedaan, laat je het weten als het werkt ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Over welke dimmer heb je het Pico, de TC420?

            Je kan beter zo ie zo lasdoppen gebruiken, hiermee kan je alle rode en zwarte draden verzamelen en dan 2 losse draadjes naar je dimmer laten lopen.
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by populier; 15-03-2019, 11:35.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              @ Ton
              Het werkt. Ik heb het vandaag aangezet en ga straks kijken of het licht wat afzwakt richting uit

              @ Populier
              Ik heb precies deze.
              Ik heb nu 2 zwarte draden van 2 kooien onder de schroeven.
              Ik heb de 2 rode draden samen onder 1 schroef V+
              Maar wat zijn lasdoppen wat zou ik daar precies mee moeten doen. Het klinkt wel goed wat je schrijft.

              Opmerking


              • #8
                Populier
                Hoe heb jij het gedaan met de tijden en de lichtsterke?

                Opmerking


                • #9
                  Pico

                  Ik weet niet of jij een voorgeprogrammeerde dimmer gekocht hebt, zo niet moet je zelf een lichtschema maken op de computer, als dat klaar is moet je de dimmer aan de meegeleverde USB kabel hangen en het schema uploaden in je dimmer.

                  Ik heb zelf 12 kooien erop aangesloten verdeeld over 3 kanalen, heb je maar een paar ledjes kan je alles op kanaal 1 aansluiten en dus voor kanaal 1 alleen een schemaatje maken.

                  Qua lichtsterkte hangt af van de sterkte van je leds, dat moet je zelf een beetje bekijken of de vogels niet in te fel licht zitten, ik heb bijna alleen ledtubes en een paar kooien met modules en daarbij is een sterkte van 50 a 60% al voldoende, het verdelen over meerder kanalen is handig als je per kanaal een andere lichtsterkte wilt of een ander tijdsschema.

                  Lasdoppen zijn idd. handig, als een kooi leeg blijft en je daar geen licht aan wilt hebben haal je het draadje van die kooi er makkelijk tussen uit.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by populier; 16-03-2019, 11:56.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Mijn complimenten Michael, het ziet er tiptop uit.......
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Dank je Ton,

                      Ben ook erg blij met de set-up, afgelopen zomer alles maar even goed aangepakt qua verlichting, had een mengelmoes van allerlei soorten verlichting en nu alles op led met 1 controller.

                      Ook even de kooien opgepimpt met nieuwe fronten en nu is alles weer lekker fris.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Dank je wel.
                        Ik had een voorgeprogrammeerde dimmer gekocht, maar op een of andere manier had de bijgeleverde USB geen voorgeprogrammeerde tijd (onthouden).
                        Gelukkig wel het programma (PLED V3.1)
                        Mijn schoonzoon was hier en nam de USB mee. Trots belde hij mij op dat hij een mooi schema voor me had gemaakt, samen paste we het wat aan
                        Toen hij de volgende ochtend met de USb stick bij mij kwam, stond er merkwaardig genoeg weer niets op. (Voodoo)
                        Hij heeft toen direct een ander schema voor me gemaakt.
                        Gisterenavond proef gedraaid. Het licht ging een uur te vroeg uit. Er zit dus nog wel een foutje ergens.
                        Ik zie dat je niet veel verschillende tijden heb ingesteld.
                        Ik dacht 's ochtends langzaam aan en 's avonds langzaam uit.

                        Wat lichtsterkte betreft. Lindhorsttrading, waar ik dit systeem heb gekocht gaf als voorbeeld ook 60% net als jij. Ik dacht overdag 100%, maar dat hoeft dus niet.
                        Zodra het helemaal goed werkt zal ik je dit laten weten.
                        Ik had je kooien vroeger al eens gezien, toen vond ik het mooi en nu ook weer.
                        Bedankt

                        Opmerking


                        • #13
                          Ziet er zeker top uit! Ik vind allemaal dezelfde kooien een mooi strak gezicht. Ik ga binnenkort mijn kooien ook voorzien van led verlichting want het is nu te donker denk ik. Ik moet nog kiezen of ik voor tubes of led-blokjes ga en hoeveel ik nodig heb. Ik weet niet wat praktisch handiger is en voordeliger? Het gaat om deelbare kooien van 165x50x40.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik was in Zwolle, maar door omstandigheden had ik geen tijd voor licht.
                            Een vriend met wie ik was had een dimmer ed, die bij linthorsttrading ten toon stond gesteld. Ik nam een folder mee en heb die man toen een email gestuurd met wat ik wilde.
                            Hij adviseerde mij per email en deed een prijsopgave erbij.
                            Contact was goed.
                            Ik koos voor led met bevestiging met clips

                            Er zullen wel meer handelaren zijn.
                            Succes

                            Opmerking

                            Working...
                            X