Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Kanarie zingt niet meer

Junior lid
    Thanks
    0

Question Kanarie zingt niet meer

Hallo mensen van het forum

Een week geleden heb ik voor het eerst vogels gekocht voor mijn voliere. Een koppel kanaries en 8 tropen.
    Onderling gaat het tussen de tropen en de kanaries zeer goed.

Bij het vrijlaten in de voliere was de kanarie man gewoon veel aan het zingen. Na twee dagen stopte hij met zingen. Ik heb er ook een popje bij waar hij veel achteraan zit (bijna stalkend, hij volgt elke beweging van het popje, maar het popje wil er niets van weten.), dus het is geen fysiek probleem, ook zit hij niet in de rui. Is het normaal dat mijn kanarie nu niet meer zingt? Ik heb daarnaast na een paar dagen nog een pop erbij gekocht maar daar reageert hij totaal niet op. Hij zit één pop achterna, maar laat de nieuwe pop met rust. Hij zingt echter nog steeds niet, is dit normaal?

Gr. Luchtbedvulling

Senior lid
    Thanks
    131
    Kan dat de man broedrijp is en de poppen nog niet,of je hebt twee mannen.

Junior lid
    Thanks
    0
    Nog bedankt voor de reactie Jan, maar dat is het niet. Een pop van mij heeft al vijf eitjes, deze komen als ze bevrucht zijn begin volgende week uit als het goed is. Het lukt de man echter nog steeds niet om te zingen. Hij probeert wel geluid te maken, maar er komt geen goed geluid uit. Ook eet hij veel meer als de andere 2 kanaries. Hij lijkt mij ook niet ziek want hij vliegt nog steeds lekker in het rond en zit ook niet bol. Het enige wat ik heb opgemerkt is dat hij wat feller is geworden naar de andere vogels in de voliere. Iemand op dit forum een idee van waaraan dit zou kunnen liggen?

Senior lid
    Thanks
    3
    Zingen andere kanaries wel?
    Indien je geen andere kanarie heb, zou je van you tube eens een zingende kanarie kunnen laten horen. (kan met je mobiel)
    Hij zal als het goed is ook weer gaan zingen al was het alleen maar om te laten zien dat het popje van hem is (denk ik)

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    283
    Goed idee van Pico.

Dat werkt inderdaad goed.

Junior lid
    Thanks
    0
    Bedankt voor de reacties, ik zal het vandaag of morgen proberen.
    Hier nog even een verduidelijking van het probleem: https://youtu.be/_fJ49Pk8fxw
    De video is trouwens niet van een hoge kwaliteit maar ik hoop dat jullie het probleem kunnen herkennen. Zials je ziet probeert hij het wel, alleen lukt het hem niet om geluid te produceren.

Soortgelijke onderwerpen

1. Kanarie zingt niet meer
    Door xIlona in forum Kanaries
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 21-01-2017, 12:52
  2. kanarie (man)zingt na moeilijke rui periode niet meer
    Door carlalalala in forum Kanaries
    Reacties: 203
    Laatste Bericht: 13-08-2008, 19:00
  3. kanarie (man)zingt na moeilijke rui periode niet meer
    Door carlalalala in forum Even voorstellen
    Reacties: 6