Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ledverlichting???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ledverlichting???

    Goedemiddag

    Ik heb nieuwe broedkooien gemaakt. Afmeting 50x40x40 (bxdxh). De volgende stap is om daar ledverlichting in te maken. Heb inmiddels alles aangeschaft, maar voor ik het eea af ga werken wil ik graag wat advies. De ledmodules zijn viekante blokjes die je kunt plakken of schroeven. Ivm schoonmaken wil ik die op een losse ondergrond plaatsen zodat ze makkelijk los te halen zijn.
    Vraag is nu:
    * Hoeveel van deze ledblokjes (0.97 watt) heb ik nodig voor een broedkooi?ie
    * Waar in de kooi kan ik ze het best plaatsen? Ik zou de het liefst aan de voorzijde, boven het front plaatsen en naar achter laten schijnen. Maar geen idee of dit een optie is.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Groet
    Frans

  • #2
    Zitten de vogels dan niet de hele tijd in het licht te kijken ?

    Ik zou ze in de midden bovenin doen.

    Ik had 6 blokjes in een kooi van 80 cm.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      volgens mij is 2 blokjes in een kooi al heel wat.
      Je kooien zijn klein te noemen dus heb je volgens mij zo meer dan genoeg licht.
      ik zou ze op ca. 16/17 cm. van de voorkant plaatsen. plat tegen plafond.
      teveel naar achter komen je vogels niet uit,
      teveel naar voren zitten ze telkens tegen die bouwlampen te kijken.
      Let ook op hoe je nestblokken etc komen te hangen.
      Zelf heb ik ze op een houtenstrip gehangen maar mijn vogels maken er niet zo'n bende van dat ik de lamp moet schoonmaken.
      Heb ze geschroeft, de stalen doen het prima, kunststof is compleet gebarsten na 1 jaar....
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Ton en Ben

        Bedankt. Ga jullie adviezen meenemen. Ik zal een foto plaatsen als alles helemaal klaar is.

        Groet
        Frans

        Opmerking


        • #5
          altijd leuk een foto......
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking

          Working...
          X