Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Gouldamadines onverwarmde schuur

Senior lid
    Thanks
    0

Gouldamadines onverwarmde schuur

Ik ben twee maanden geleden begonnen met het houden van gouldamadines. Heb jaren kanaries gehad, maar gouldamadines zijn voor mij nog onbekend terrein. Heb nu 8 vogels van twee verschillende plekken. Ze kwamen allemaal vanuit een buitenvoliere welke niet verwarmd werd in de winter. Ze zitten bij mij binnen in een schuur welke niet verwarmd is en niet beister goed geissoleerd. Nu merk ik alleen dat 4 goulds minder actief zijn en boller zitten als normaal. Ook zitten ze overdag soms met hun kop in hun veren gestoken. Dit heeft er denk ik mee te maken dat het de laatste dagen kouder is overdag en s nachts licht vriest. Is dit normaal gedrag die de goulds vertonen? Is het verstandig om ze warmer te zetten of zouden ze nog moeten wennnen aan de temperatuur. Meeste vogels zijn van 2018. Hoor graag van jullie en alvast bedankt.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    311
    Als je gaat bijverwarmen, moet je dat blijven doen. Komende dagen word het nog kouder.

Ik zou zuinig zijn op me vogels, en gaan bijverwarmen.

Lid
    Thanks
    4
    Ik begrijp,dat de vogels van 2018 zijn en uit de buitenvoliere komen! Ze hebben dus nog geen winter meegemaakt.Gouldamadines kunnen niet tegen kou. Vandaar het bol zitten. Als je niet bij gaat verwarmen,dan kost het je vogels! Bezint voor je begint.

Senior lid
    Thanks
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vogelfan Bekijk Bericht
    Ik ben twee maanden geleden begonnen met het houden van gouldamadines. Heb jaren kanaries gehad, maar gouldamadines zijn voor mij nog onbekend terrein. Heb nu 8 vogels van twee verschillende plekken. Ze kwamen allemaal vanuit een buitenvoliere welke niet verwarmd werd in de winter. Ze zitten bij mij binnen in een schuur welke niet verwarmd is en niet beister goed geissoleerd. Nu merk ik alleen dat 4 goulds minder actief zijn en boller zitten als normaal. Ook zitten ze overdag soms met hun kop in hun veren gestoken. Dit heeft er denk ik mee te maken dat het de laatste dagen kouder is overdag en s nachts licht vriest. Is dit normaal gedrag die de goulds vertonen? Is het verstandig om ze warmer te zetten of zouden ze nog moeten wennnen aan de temperatuur. Meeste vogels zijn van 2018. Hoor graag van jullie en alvast bedankt.

Alles draait om het feit dat je koud kweek vogels hebt.
    Die zijn al de nodige generaties ook de Nederlandse winters door gekomen.
    Ik herinner mij winters met vriesdagen van min 20 C.
    Dergelijke vogels hebben dus de aangepaste eigenschappen op voorraad in hun genen.

Dat die vogels er zijn is een feit.
    Dat er mensen zijn zie zeggen dat ze die soort hebben is ook een feit.

Ik zou geen genoegen nemen met "Ik heb ze deze zomer buiten gehad"
    Mogelijk herinner je deze zomer; die was Australië waardig in temperatuur.
    Niet de voorwaarde dus om nu winterhard te zijn.

Op de site die nu ter ziel is over de goulds kwam ik er maar een handvol tegen die de vogels de winters door hielden.
    Daar had je ze kunnen vinden.
    Van dergelijke liefhebbers vertrekken geeft de meest zekerheid.

Kan desgewenst wel wat tips geven die vogels te herkennen aan gedrag en uiterlijk.

Senior lid
    Thanks
    1
    Hier zitten mijn goulds buiten, ook de jongen van vorig jaar. Zonder nachthok.
    De ouders hiervan zaten ook altijd buiten, de grootouders ook...
    Ze hebben er geen probleem mee, zijn nog steeds actief. Heb onlangs een prachtige man (geweldige vader) verkocht, die zat al 5jaar buiten zomer en winter....

Senior lid
    Thanks
    0
    Bedankt voor de reacties. Heb toch besloten ze naar een warmere plek te verhuizen. Ze zitten nu even tijdelijk in een hok, maar gaan deze week over naar dubbele broedkooien. Wat is nu verstandig om te doen. Ze plaatsen zoals ze al zaten; 2 x 4 goulds (2man en 2vrouw) of al splitsen als koppels of alle mannen en vrouwen apart? Zijn allemaal volgens welke in het voorjaar geboren zijn dus wil zelf ook rond maart/april gaan proberen te broeden. Alvast bedankt voor julie hulp

Senior lid
    Thanks
    9
    Zou de mannen en de dames van elkaar scheiden.
    Gaat het koppelen alvast minder problemen geven.

Senior lid
    Thanks
    0
    De vogels zitten nu dus bijna een maand apart. Vogels zien er goed uit, zijn levendig en zitten goed in de veren. De poppen zitten nu dus in een dubbele broedkooi en de mannen ook apart in een dubbele broedkooi. Al de vogels zijn van kweek in het voorjaar (maart, april). Eerste jaar voor mij dat ik ga proberen wat jongen te kweken met de goulds. Heb voor elk koppel een dubbbele broedkooi ter beschikking dus wil elk koppel apart gaan ophokken. Alleen nu mijn vraag. Heb op internet veel proberen op te zoeken over het koppelen, maar kan hier niet helemaal wijs van worden. Wat is jullie advies? Eerst de alle mannen apart ophokken en bij elke man een pop zetten? Hoelang vantevoren zetten jullie de poppen en mannen bij elkaar voor het kweekseizoen? Hebben jullie verder nog tips voor mij? Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp

Soortgelijke onderwerpen

1. Beestjes in de schuur
    Door Jhoukes in forum Overige ziekten
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 23-09-2013, 19:02
  2. Reacties: 11
    Laatste Bericht: 02-01-2009, 23:24
  3. schuur isoleren
    Door dave1 in forum Overige berichten
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 12-12-2009, 19:32
  4. Voliere in de schuur