Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadines onverwarmde schuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadines onverwarmde schuur

    Ik ben twee maanden geleden begonnen met het houden van gouldamadines. Heb jaren kanaries gehad, maar gouldamadines zijn voor mij nog onbekend terrein. Heb nu 8 vogels van twee verschillende plekken. Ze kwamen allemaal vanuit een buitenvoliere welke niet verwarmd werd in de winter. Ze zitten bij mij binnen in een schuur welke niet verwarmd is en niet beister goed geissoleerd. Nu merk ik alleen dat 4 goulds minder actief zijn en boller zitten als normaal. Ook zitten ze overdag soms met hun kop in hun veren gestoken. Dit heeft er denk ik mee te maken dat het de laatste dagen kouder is overdag en s nachts licht vriest. Is dit normaal gedrag die de goulds vertonen? Is het verstandig om ze warmer te zetten of zouden ze nog moeten wennnen aan de temperatuur. Meeste vogels zijn van 2018. Hoor graag van jullie en alvast bedankt.

  • #2
    Als je gaat bijverwarmen, moet je dat blijven doen. Komende dagen word het nog kouder.

    Ik zou zuinig zijn op me vogels, en gaan bijverwarmen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ik begrijp,dat de vogels van 2018 zijn en uit de buitenvoliere komen! Ze hebben dus nog geen winter meegemaakt.Gouldamadines kunnen niet tegen kou. Vandaar het bol zitten. Als je niet bij gaat verwarmen,dan kost het je vogels! Bezint voor je begint.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door vogelfan Bekijk Bericht
        Ik ben twee maanden geleden begonnen met het houden van gouldamadines. Heb jaren kanaries gehad, maar gouldamadines zijn voor mij nog onbekend terrein. Heb nu 8 vogels van twee verschillende plekken. Ze kwamen allemaal vanuit een buitenvoliere welke niet verwarmd werd in de winter. Ze zitten bij mij binnen in een schuur welke niet verwarmd is en niet beister goed geissoleerd. Nu merk ik alleen dat 4 goulds minder actief zijn en boller zitten als normaal. Ook zitten ze overdag soms met hun kop in hun veren gestoken. Dit heeft er denk ik mee te maken dat het de laatste dagen kouder is overdag en s nachts licht vriest. Is dit normaal gedrag die de goulds vertonen? Is het verstandig om ze warmer te zetten of zouden ze nog moeten wennnen aan de temperatuur. Meeste vogels zijn van 2018. Hoor graag van jullie en alvast bedankt.

        Opmerking


        • #5
          Hier zitten mijn goulds buiten, ook de jongen van vorig jaar. Zonder nachthok.
          De ouders hiervan zaten ook altijd buiten, de grootouders ook...
          Ze hebben er geen probleem mee, zijn nog steeds actief. Heb onlangs een prachtige man (geweldige vader) verkocht, die zat al 5jaar buiten zomer en winter....

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor de reacties. Heb toch besloten ze naar een warmere plek te verhuizen. Ze zitten nu even tijdelijk in een hok, maar gaan deze week over naar dubbele broedkooien. Wat is nu verstandig om te doen. Ze plaatsen zoals ze al zaten; 2 x 4 goulds (2man en 2vrouw) of al splitsen als koppels of alle mannen en vrouwen apart? Zijn allemaal volgens welke in het voorjaar geboren zijn dus wil zelf ook rond maart/april gaan proberen te broeden. Alvast bedankt voor julie hulp

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000FF"]Zou de mannen en de dames van elkaar scheiden.
              Gaat het koppelen alvast minder problemen geven.[/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                De vogels zitten nu dus bijna een maand apart. Vogels zien er goed uit, zijn levendig en zitten goed in de veren. De poppen zitten nu dus in een dubbele broedkooi en de mannen ook apart in een dubbele broedkooi. Al de vogels zijn van kweek in het voorjaar (maart, april). Eerste jaar voor mij dat ik ga proberen wat jongen te kweken met de goulds. Heb voor elk koppel een dubbbele broedkooi ter beschikking dus wil elk koppel apart gaan ophokken. Alleen nu mijn vraag. Heb op internet veel proberen op te zoeken over het koppelen, maar kan hier niet helemaal wijs van worden. Wat is jullie advies? Eerst de alle mannen apart ophokken en bij elke man een pop zetten? Hoelang vantevoren zetten jullie de poppen en mannen bij elkaar voor het kweekseizoen? Hebben jullie verder nog tips voor mij? Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp

                Opmerking

                Working...
                X