Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cederolie en het houden van zebravinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Cederolie en het houden van zebravinken


  • #2
    Beste,

    Wij hebben al veel jaren een kamervoliere en gebruiken ook een Cookon waar we etherische olie in gebruiken.

    We hebben nooit ondervonden dat onze Goulds en Kapoetsensijzen daar hinder van hebben.

    Denk wel dat het misschien iets met de hoeveelheid per liter water kan zijn.

    Opmerking


    • #3
      Dat klinkt bemoedigend, dank je!

      Ik gebruik de druppels onverdund, maar verwarm/verdamp ze niet. Ik druppel op stukjes hout en fossiele schelpen waar het intrekt en in de 6-8 weken daarna langzaam de geur kan afgeven. Het grootste deel van die periode ruik je het eigenlijk alleen als je met je neus in de kast gaat hangen, alleen de eerste dagen kan de geur heel doordringend door het hele huis aanwezig zijn.

      Misschien ben ik te voorzichtig, maar dit is m'n eerste ervaring met zebravinken (en eerste vogelervaring met ook m'n wolactiviteiten erbij) en het zou toch jammer zijn als het bij de eerste keer druppelen gelijk mis zou gaan en het had voorkomen kunnen worden ;-). Maar ik kom nog steeds geen stevige waarschuwingen tegen, en met jullie ervaring erbij ga ik er dan vanuit dat het wel mee zal vallen.

      Als ik ook nog eens een goede plek voor ze kan bedenken in de badkamer of keuken waar ze dan misschien tijdelijk een of twee dagen kunnen staan ben ik helemaal gerustgesteld. Ideaal is anders, maar dan heb ik wel een oplossing achter de hand als blijkt dat ze er toch last van hebben (en hopelijk dus niet nodig). Als ik dat op orde heb dan ga ik toch over tot het bestellen en inrichten van hun verblijf/kamervoliere. Zin in! :-)
      Last edited by LisaS; 17-01-2019, 13:12.

      Opmerking

      Working...
      X