Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Oude volière, nieuwe bewoners.

Junior lid
    Thanks
    0

Oude volière, nieuwe bewoners.

Ik had mij ook al even voorgesteld in het het rubriekje 'even voorstellen'. Hieronder nog even mijn verhaal.

Mijn naam is Marius en woon in Assen.
    Ik ben sinds twee en half jaar in het bezit van een koppel Caique. Het koppel heeft het bij mij ontzettend goed en ik ben ook erg blij met ze.

Toch is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. 2 buren geven aan dat ze de vogels toch te veel lawaai vinden maken. Het is naar hun zeggen meer het soort geluid dan het volume. Ik begrijp de buren wel en heb met de buren afgesproken dat als ik een geschikte plaats voor ze kon vinden de vogels weg zouden gaan.
    Na een zoektocht van een halfjaar heb ik een geschikte nieuwe eigenaar gevonden. De vogels gaan naar een zorgboerderij die gerund wordt door een dierenarts en deze mevrouw kan de vogels alles bieden.

De reden dat ik mij bij dit forum heb aangemeld is dat ik nu iet anders wil voor in de volière en het binnenverblijf. Ik heb al een beetje door jullie forum heen gebladerd voor ik mij heb aangemeld en ik heb sterk de indruk dat dit een gezellig en leuke forum is, met mensen die graag anderen voorzien van bruikbare tips en tools.

Ik zal in het forum gedeelte buitenvogels mijn situatie aan de hand van foto's duidelijk proberen te maken. Dan zal ik heel graag jullie mening willen horen over wat ik het beste in mijn volière zal kunnen houden.

Ik zal hier wat foto's plaatsen van de situatie nu. Ik heb een buiten volière en de vogels kunnen door een soort sluis/tunnel naar de bijkeuken waar het altijd lekker warm, of in de zomer lekker koel is. Daarnaast zit er aan het volière een apart soort buiten hok, uit de wind en lekker rustig.

De toekomstige vogels hebben een verwarmde ruimte, deze wil ik graag zo laten, ik vind het eigenlijk zonde om weg te halen. De vogels mogen best wel geluid maken, maar dus niet dat schreeuwerige van Caique's.
    Ik werk momenteel 3 dagen en heb dus ook wel tijd voor de nieuwe bewoners. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ideeën zijn.

Groet, Marius

Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 20171026_161752.jpg   20171026_162136.jpg   20171026_162245.jpg   20171026_161734.jpg   20171026_161841.jpg  

Soortgelijke onderwerpen

1. Oude volière, nieuwe bewoners
    Door zoepix in forum Buitenshuis
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 06-01-2019, 18:05
  2. Nieuwe bewoners in de voliere...
    Door Pippa in forum Duiven
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 20-07-2013, 21:11
  3. Welke bewoners moeten er in mijn nieuwe voliére?
    Door alexd in forum Buitenshuis
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 23-11-2006, 11:14

Forum Rechten