Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvinken vervelen zich

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantvinken vervelen zich

    Dag allemaal! In deze winterperiode heb ik onder andere mijn koppel diamantvinken op de broedkooien zitten binnen. Rest van het jaar vliegen ze buiten. Hier is het ongeveer 15 graden, en ze zitten hier sinds half november. Eerst zaten ze als koppel samen, maar de man begon de pop te plukken. Dus maar uit elkaar gehaald. Het is alleen een beetje sneu, zo alleen. Ik zie de verveling er vanaf stralen. Nu heb ik ook mijn binnenhok van de buitenvoliere afgesloten, met daarin een groot deel andere vogels. Het binnenhok is verwarmd tot 5 graden. Mijn vraag is nu, kan ik de diamantvinken hierbij plaatsen? Het gaat me dan even om de overgang naar een stuk koudere omgeving. Hier hebben ze echter veel meer ruimte en afleiding.

    Note: Normaal gaan alleen de extra kwetsbare vogels naar binnen op 15 graden, zoals de blauwfazantjes en gouldamadines. Maar de diamantvinken hadden net uitgevlogen jongen in november, welke het duidelijk niet gingen redden buiten. Vandaar dat ik de ouders plus jongen binnen op de kooi heb gezet. Alle jongen hebben het overleefd

  • #2
    Diamantvinken bij mijn vader hadden ook nog laat op het jaar jongen, maar is zoals in de natuur, alleen de sterksten overleven. Deze zitten heel het jaar buiten.
    Gouldamadines zitten bij mij ook het hele jaar buiten... heb weinig tot geen uitval door de kou in de winter. (al 3 jaar geen uitval meer)

    Opmerking


    • #3
      Hier zitten de diamantvinken ook buiten in de winter. Gaat ze erg goed af.

      Opmerking


      • #4
        Ja ik had ze ook altijd buiten, maar het gaat me nu om de overgang van lekker warm binnen naar buiten. Dus van 15 graden naar 5.

        Opmerking


        • #5
          Laat ze maar binnen zitten.
          In deze periode geen vogels van binnen naar buiten.

          Om verveling een klein beetje tegen te gaan, geef je ze beter iets te doen.
          Trosgierst zorgt voor een aangename bezigheid.
          Ook groenvoer houd ze een beetje bezig ,o.a. vogelmuur en kruiden. (niet teveel ineens anders krijgen ze diarree)
          Hang natuurlijk takken op waar ze aan kunnen pulken en plukken, bv. dennentakken.
          strooi wat terramix op de bodem, vogels wroeten daar graag in en zit vol vitamine en mineralen.
          Vogels scharrelen sowieso graag op de bodem, schelpenzand pikken ze ook graag in.
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #6
            Sorry kleine verwarring, ik zei van binnen naar buiten, maar ze gaan van binnen 15 graden naar binnen 5 graden (het afgesloten binnenhok). Als dat ook te risicovol is, ga ik de kooien aankleden zoals je aangeeft. Trosgierst krijgen ze al, maar klein beetje omdat ik bang ben dat ze dik worden.

            Opmerking

            Working...
            X