Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie hikkende bewegingen, verstopte krop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie hikkende bewegingen, verstopte krop?

    Helaas daar ben ik weer met een probleem, de vogelarts waar ik normaal naar toe ga is met vakantie en ook zit ik zonder vervoer.
    Mijn 6 jaar oude kanarie met staar die dus niet meer vliegt waarschijnlijk omdat hij geen diepte kan zien.
    Fysiek kan hij het nog wel vliegen , hij wil het alleen niet meer.
    Hij heeft ook 2 x een bloedoor gehad en een ontstoken oogje in 2 jaar tijd.
    Hij krabt ook flink soms aan zijn kopje, toch leek het verder best goed te gaan.
    Zou dit mss op een tumor wijzen?

    Vanochtend vond ik hem piepend (wat hij zelden doet) in zijn kooi.
    met piepen is hij nu gestopt maar hij maakt continu hikkende , schokkende beweging naar links met zn kopje,
    ik denk een probleem met de krop, ik heb gekeken maar zie niets. Hij wil eten maar eet niet , alleen een klein beetje banaan lukt.

    er is een andere vogelarts die ik niet ken , en omdat ik al eens een vogel verloren ben door toedoen van een dierenarts, durf ik niet zo goed, en kan de kanarie beter rustig ook thuis sterven dan in een stress situatie , ook heeft rob van zon mij gezegd dat aan een tumor toch niets te doen is, een kanarie valt niet te opereren.
    Maar misschien is het wat anders wat klem zit? Heeft iemand een idee of een tip?

  • #2
    Update: de kanarie leeft nog steeds en is gestopt met de schuddende en hikkende beweging, hij is gaan slapen en toen ik checkte sliep hij ook stil zonder de bewegingen.
    Hij doet echter wel een beetje vreemd en angstig, hij piept wat en bijt in z'n bakje i.p.v het voer, maar hij eet wel weer,
    ik kon vandaag een afspraak maken bij centrum oost dierenkliniek, maar ik heb nog steeds geen vervoer en misschien kan ik de kanarie ook beter rust geven.

    Opmerking


    • #3
      Dag Fabiotweety,
      Helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar wilde toch laten weten dat ik je vraag heb gelezen.
      Drie opmerkingen wil ik desalniettemin plaatsen
      1. Ik heb het idee dat dierenartsen weinig kennis hebben over vogeltjes. Ik ben zelf ook 2 keer naar 2 verschillende artsen geweest met twee verschillende vogels (lang geleden met een norwichkanarie, een jaar of 2 geleden met een kapoetsensijs. Resultaat 0,0)
      2. Jouw vogeltje heeft nogal wat te lijden. Ik zou zo min mogelijk doen en hem inderdaad veel rust gunnen.
      3. Als je toch wilt gaan, wil ik je best brengen. Ik woon ook in Amsterdam, maar hoe we dat moeten organiseren weet ik niet.
      Sterkte

      Opmerking


      • #4
        hoi Pico, bedankt voor je reactie, ja , ik besef dat de lezers hier het ook waarschijnlijk ook niet weten, het is voor de vogelarts al moeilijk om een harde diagnose te stellen, maar niet geschoten is altijd mis.
        Sommige vogelartsen zijn denk wel goed in hun vak, maar zo'n klein beestje is extra moeilijk.
        superbedankt voor je aanbod trouwens , ja het zou fijn zijn in een noodgeval als je me kon brengen, ik betaal natuurlijk de onkosten.
        Het is moeilijk om van te voren te zeggen wanneer ie weer wat krijgt. Maar fijn om te weten dat je wilt helpen, ik stuur je een email.

        Opmerking


        • #5
          Update :het gaat nog steeds ok, hij is wel actiever dan anders , hij is voortdurend heen en weer aan het springen tussen zijn bakjes. Hij piept ook meer.
          Misschien omdat hij een dag bijna niet heeft gegeten hij dit aan het inhalen is? Ook heb ik hem een beetje druivensuiker gegeven de dag dat hij zo ziek was, misschien heeft hij daar nog extra energie van.

          Opmerking

          Working...
          X