Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sperwer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sperwer

    Hallo, ik heb veel last van een sperwer bij mijn voliere.
    Zijn er mensen die weten wat je hier tegen kunt beginnen?
    Ik las op internet van "heksenbollen", grote spiegelende rvs bollen.
    Deze zouden de roofvogels en reigers weg houden.
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

    mvg.

  • #2
    Een plastic oehoe helpt wel tegen sperwers, maar tegen reigers weet ik niet.

    Opmerking


    • #3
      Beste,

      Je kunt Glazen bollen hiervoor gebruiken, die men vroeger op het toilet had hangen.
      Enkel de bol om de 3 tot 5 mtr, dit geeft een bepaald lichtfrequentie waar roofvogels niet van houden.
      Mijn vader had dit vroeger ook op zijn kooien zitten omdat we dicht bij het bos woonden, hierdoor had hij geen last meer van roofvogels.

      Opmerking


      • #4
        Ze hangen ook wel cd,s aan een touwtje op.
        Dat draait en weerspiegelt ook.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          dank je wel voor de adviezen.
          Sperwer komt dagelijks terug en gisteren maar gelijk voor een nep oehoe wezen kijken.
          Verschillende adressen langs geweest, zonder succes, ze waren niet te koop bij intratuin,groenrijk,praxis en karwei.
          Dan maar bestellen via internet.
          Ik wil ook nog iets in de tuin ophangen wat spiegelt, wat glazen of rvs bollen.
          Alles bij alles hoop ik dan dat de sperwer weg blijft.
          Zo lang de spullen nog niet binnen zijn, zijn cd misschien een goede oplossing.
          nogmaals bedankt voor de adviezen, fijne dagen.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Sinds gisterenmorgen wat cd's aan touwtjes gehangen en heb de sperwer niet meer gezien.
              Hij kwam dagelijks toch minimaal 1x, misschien is het nog te vroeg om te oordelen.
              Hopelijk blijft de sperwer weg.

              Opmerking


              • #8
                Gisteren was de sperwer weer terug.
                Terwijl er hoveniers in mijn tuin aan het werken waren sloeg de sperwer opnieuw toe.
                Deze keer verwonde hij een pestvogel.
                De pestvogel heeft het tot nu toe overleefd maar heeft veel bloed verloren.
                Momenteel heb ik cd's rond mijn voliere hangen, een aantal heksenbollen in de tuin aangebracht en een oehoe met roterende kop bovenop mijn voliere gezet.
                De cd's had ik al eerder hangen, maar 1 uur nadat ik de heksenbollen en de oehoe had geplaatst was de sperwer al terug.
                Volgens mij is er niks tegen te beginnen, maar mochten jullie nog andere oplossingen hebben hoor ik ze graag.

                Opmerking


                • #9
                  Dubbele draad

                  Opmerking


                  • #10
                    Wat een pech met die sperwer.

                    Ik zou ook gaan voor dubbel gaas.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat is inderdaad een optie.
                      Volierebouwer komt over 2 weken om nog een restpuntje op te lossen, zal het gelijk ter discussie brengen.
                      Overigens wordt over een kleine 2 weken mijn voliere wat verder aangeplant, struiken en planten zijn besteld.
                      Als de vogels meer kunnen schuilen, helpt dit mogelijk ook al.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik zou er niet te lang mee wachten, en alvast plastic er over heen spannen.

                        Zodat er geen slachtoffers meer vallen.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking

                        Working...
                        X