Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere ontsmetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere ontsmetten

    `vraagje . met welk product kun je een voliere het best ontsmetten . word iedere week schoon gemaakt . maar ik wil ze nu eens grondig ontsmetten .
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    Gloor lijkt mij uitstekend,maar dat dit het best is weet ik niet,bevalt mij prima.

    Opmerking


    • #3
      waarmee doe je het elke week dan ?

      wat heel goed werkt is halamid, maar waar je dat kan kopen, geen idee.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jfk1 Bekijk Bericht
        `vraagje . met welk product kun je een voliere het best ontsmetten . word iedere week schoon gemaakt . maar ik wil ze nu eens grondig ontsmetten .
        [COLOR="#0000CD"]Ik zou iets ter overweging willen geven,

        Door te ontsmetten verwijder je alle organismen uit de omgeving van je dieren, goede en slechte, die zijn er namelijk ook.
        Wat dan gebeurt is dat elke plek die dan niet ingevuld wordt, ingenomen wordt door nieuwe inwoners.
        Je kunt dan bereiken wat je echt niet wilt, een explosie van ziekmakende organismen.
        Door die nieuwe situatie, die dan het milieu verslechterd veroorzaak je dan ook wat je beoogde.

        Is er plek in je kooi die bovenmatig bevuild wordt, doe die dan afzonderlijk behandelen.
        Voor de rest niet te snel panikeren en wat goed is voor een mens, kan maar zo slecht zijn voor een dier. [/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Hangt er van af. Betonnen bodem? Aarde?....

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Ja de natuur kan simpel de mens uitschakelen.Waarom doen ze chloor in het drinkwater? Over zwembaden maar niet te spreken.En kun je nog spreken over natuurlijk evenwicht in een vogelverblijf zoals de meeste vogelhouders hebben?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                Ja de natuur kan simpel de mens uitschakelen.Waarom doen ze chloor in het drinkwater? Over zwembaden maar niet te spreken.En kun je nog spreken over natuurlijk evenwicht in een vogelverblijf zoals de meeste vogelhouders hebben?
                [COLOR="#0000CD"]
                Ooit was Rotterdam berucht vanwege chloorwater.
                Ik gaf dan ook aan, om wat breder te informeren om eens te zien wat op de "normale", een natuurlijk aanpak ook zou kunnen.
                Ben nog in bezit van broedkooien anno 1800, echter wie leren wil kan inzicht krijgen over wat de jaren 2000 + ons te bieden hebben.

                Voor de rest, ieder vult zijn hobby in zoals men wenst, Toch?[/COLOR]

                Opmerking

                Working...
                X