Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanaries blijven paren :S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanaries blijven paren :S

    Hallo,

    Vorig jaar bouwden onze kanaries opeens een nestje, en hebben we veel gehad aan jullie tips. Evenals de antwoorden op onze andere vragen, vandaar dat ik maar weer aan de bel trek.
    Zo'n 6 weken geleden begonnen onze kanaries te paren, vaak, het vrouwtje was erna ook opzoek naar materiaal en probeerde een nestje te maken. Op jullie eerdere tip de natuur zijn gang te laten gaan, dit laten gebeuren en een nestje opgehangen. Kanarie leek meer rust te krijgen en bouwde het nestje, met als eind resultaat 4 eieren. Terwijl het nestje en de eieren er al waren, hebben de kanaries nog een paar keer gepaard. Uiteindelijk hebben we de eieren na 3 weken weggehaald, ze waren niet uitgekomen en er bleek ook niks in te zitten (geschouwd & later open gemaakt). Wij dachten dat de rust hierna wel weer een jaar terug zou zijn. Maar niks is minder waar, ze paren weer regelmatig, en het vrouwtje vliegt weer rond met van alles in haar bekje. Moeten we haar nu weer een nestje geven & materiaal om te bouwen, of juist niet? Hele broeden kost ze veel energie, en willen niet dat we straks nog maar een kanarie hebben. Wat zouden jullie doen? En is het normaal gedrag dat ze vertonen?

  • #2
    ik denk dat de vogels te lang daglicht hebben bij ca 14 uur beginnen ze te broeden breng dit terug naar minimaal 12 uur

    Opmerking


    • #3
      Ze hebben niet meer licht dan normaal hebben :S Maar gaan proberen of we ze minder licht te geven.
      Nog tips wat te doen met dat ze nestje probeert de bouwen? Of kan dat geen kwaad twee keer zo snel achter elkaar

      Opmerking


      • #4
        Wacht niet meer zo lang om te kijken of de eieren bevrucht zijn. Als je niet wilt kijken, haal ze na 14 dagen nadat het laatste eitje is gelegd weg.
        Maar, ik zou na een dag of 7 nadat het laatste eitje is gelegd kijken of ze bevrucht zijn.
        Het uitbroeden kost zeker wel energie

        Opmerking


        • #5
          het kan geen kwaad 2 x snel achter elkaar.

          tijdens de broedtijd, krijgen ze wel 3 x een nest achter elkaar.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            RI18
            Ik weet niet wat wat bij jullie de jaarcyclus is maar kanaries hebben normaal in de winter(rust periode) ongeveer 9 uur licht nodig, zomers 16 uur als je bv kunstmatig de lichturen in de winter verhoogd dan zullen boven de 12 uur licht de pieten en vooral de overjarige in broedstemming komen.Om een rust periode te bekomen komen zul je dit moeten compenseren in het najaar, met andere woorden je moet de kanaries foppen dat het najaar voor hen winter is door het licht te minderen.Ze proberen te stoppen kan alleen maar met geforceerde rui(minder licht).

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                [COLOR="#0000FF"]Hoi Ri18, Ik begrijp de vragen,
                Aan het einde van mijn verhaal type je het volgende in op de zoekbalk van je PC http://kanariewereld.nl

                Opmerking

                Working...
                X