Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 65

Onderwerp: COM Mondial 2019

Senior lid
    Thanks
    2
    Mooie foto’s Ton. Ik had ook graag heeg gewild, maar kon helaas niet. Zal de filmpjes het weekend even bekijken.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    281
    dank je Hans, ik vond het de moeite waard, jammer dat je niet kan.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    281
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
    Laatste(foto) vogel was wel erg in de rui Ton.
    ik heb er een filmpje van gemaakt, van deze kanarie, hij had moeite om op de been(poot) te blijven.

Senior lid
    Thanks
    1
    Kijk dit bedoelde ik nou in mijn eerdere bericht:

Filmpje van Ton, die overigens mooie filmpjes en foto's maakt

* Ondanks vele mooie kanarie rassen, zag ik toch ook vogels waar ik als vogelliefhebber moeite mee heb. Niet dat ik de actie, hier reeds eerder besproken, goed keur maar de reden snap ik heel goed. Wel ben ik blij dat de NBVV ze niet in haar vraagprogramma heeft. (( het betreft half kale gebochelde kanaries))

Saab
    Laatst gewijzigd door Saab; 12-01-2019 om 17:21.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    6
    denk dat de tegenstanders blij zijn met zulk soort filmpjes en zulke uitspraken.
    niet mijn idee van de vogelsport promoten.

mvg eddie

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    281
    Denk dat we niet onze ogen moeten sluiten, voor iets wat in mijn ogen de vogelsoort niet promoot.

Senior lid
    Thanks
    1
    Als wij (vogelliefhebbers) niet het vermogen hebben tot zelfregulering gaan vanzelf andere partijen dat voor ons doen! Nou dan weet je het wel ��

Senior lid
    Thanks
    131
    Als de leden van de NBvV willen dat bepaalde vogels niet meer gevraagd gaan worden dan kunnen ze dit kenbaar maken ,moeten ze natuurlijk wel weten waar over het gaat (zichtbaar maken).Dat deze kaalbenige gebochelden op de wereldshow zitten is realiteit,denk niet dat Ton met dit filmpje de intentie heeft deze te promoten.Als we onze hobby éénzijdig gaan belichten doen we eigenlijk het zelfde als de tegenstanders.

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    39
    Vooropgesteld dat ik persoonlijk ook niet tot de fanclub van deze kanaries behoor is het objectief gezien wel even de vraag in hoeverre een dergelijk fokproduct absoluut niet zou moeten kunnen!
    Smaken verschillen (gelukkig!) maar de enige grond waarop zoiets niet gewenst zou zijn is de welzijnsnorm van betreffende dieren.
    Gaan deze vogels daadwerkelijk gebukt onder hun voorkomen en zo ja, waar is dat dan aan af te meten?

Zo maken deze kanaries in ieder geval niet de indruk permanent pijn te lijden.
    Misschien zie ik dit niet goed, maar in dat geval zou ik graag en uiteraard goed onderbouwd vernemen hoe het dan wel precies zit.

Die onbevederde delen kun je mooi vinden of niet, dat is een kwestie van smaak, maar ondergraaft het ook het welzijn van deze vogels?
    Hier valt natuurlijk altijd over te discussiëren, maar ik vraag me dan wel even af hoe zich dat dan verhoudt tot vogelsoorten die van nature onbevederde lichaamsdelen hebben!
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    39
    de Mondial

In algemene zin denk ik dat de Mondial een mooi en geslaagd evenement genoemd mag worden.

Wat mij wel is opgevallen is dat er op de show (zaterdag) behoorlijk wat kooien omgekeerd dan wel leeg stonden, al dan niet voorzien van een verwijzing naar de ziekenboeg.
    Op zoveel vogels kan en mag je uiteraard wel wat verwachten, maar het percentage leek me wat hoog.

Evenals op andere (gewone) shows hebben veel bezoekers die neiging om de showvogels te pas en te onpas even 'strak' te zetten door met de catalogus of een paar vingers langs de spijlen te ratelen.
    Nu kan zoiets incidenteel niet zo veel kwaad, maar gedurende vier dagen, duizenden bezoekers voor je snavel langs zou het maar zo eens kunnen dat je als vogel toch heel eventjes een klein dip-momentje kunt meemaken. Niet dus, . . . ratschhh!
    Hoop dat hier nog eens iets aan gedaan kan worden.

Ander punt van verbetering zou mijns inziens passen bij wat meer duidelijkheid nabij de entree.
    Er stonden bezoekers in de rij, die na een 20-30 minuten buiten in de regen pas aan de kassa te horen kregen dat het alleen voor inzenders bestemd was!
    Bezoekers moesten dus aan een andere kassa een ticket kopen . . . . en aan weer een andere kassa een parkeer/uitrijkaart.
    Bovendien bleek dat er ook nietsvermoedende bezoekers van ijssculpturen in dezelfde rij stonden!
    Niet echt efficiënt allemaal en bovendien nogal verbazingwekkend op een locatie waar men toch wel gewend is als het gaat om grote aantallen bezoekers!
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. C.O.M . Mondial
    Door Jan Vriend in forum Tentoonstellingen
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 27-01-2017, 16:07
  2. Article: Nieuw vraagprogramma NBvV 2014-2019
    Door webmaster in forum Leesvoer, de opmerkingen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 07-11-2014, 15:25