Mededeling

Collapse
No announcement yet.

COM Mondial 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    Denk niet dat welzijn het uitgangspunt moet zijn voor een tentoonstelling. Waar is dan het einde? Een vogel die een zwart vlekje heeft waar dat niet mag wordt zelfs niet gekeurd.Dierenwelzijn moet zo wie zo vooropstaan,van geboorte tot sterven.Kale poten maken lijkt mij niet moeilijk.

    Opmerking


    • #62
      Als het niet om vermeende welzijnsnormen gaat, waarom zouden die 'gebochelde' kanaries met kale bovenbeentjes dan niet kunnen?
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #63
        Ze zaten op deze show,dus het kan wel.Als ik deze materie een beetje volg zijn er niet veel liefhebbers die ze een aanwinst vinden.Wordt de vraag willen wij ze wel? En zo ja, waar is dan het einde.

        Opmerking


        • #64
          Dat komt omdat de COM geen afstand heeft gedaan van deze fokvorm van kanaries.
          Er is blijkbaar liefhebberij voor deze vogels en er is tijd en energie in gestoken om ze als zodanig te verkrijgen.
          Het feit dat niet iedereen ze even mooi vindt doet daar niets aan af, maar dat lijkt me onvoldoende reden om dergelijke vogels als ongewenst te bestempelen.
          Ik zie af en toe mutaties die ik ook niet mooi vindt, maar wie ben ik om de liefhebberij daarvoor te veroordelen?

          De tendens rond vogels met een dergelijk opvallend afwijkend uiterlijk is echter toch vaak slechts de enigszins holle kreet: 'dit kan echt niet'. Dat is prima, maar waarom dan niet?

          Resteert mijn vraag of deze vogels dan daadwerkelijk en dus aantoonbaar een dieronwaardig bestaan lijden?
          Of gaat het er om dat er mensen zijn die dat alleen maar veronderstellen?


          Het einde aangaande fok resultaten ligt primair bij welzijnsnormen en de inmiddels ook wettelijk vastgelegde intrinsieke waarde van het dier.

          Als betreffende kanaries daar niet aan voldoen worden ze terecht niet meer in het vraagprogramma opgenomen.
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #65
            Misschien moeten ze we ze daarom toelaten,kan eenieder zien waar we mee bezig zijn.

            Opmerking

            Working...
            X