Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie met oogontsteking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie met oogontsteking

    Hallo Allemaal
    Wie heeft raad, of wie heeft ook zoiets meegemaakt?
    Mijn kanarie , ik heb hem nu 6 jaar, sprong laatste tijd vaak mis op zijn stokje, ook als hij sliep of wakker was en hij wilde zich krabben dan viel hij van het stokje.

    Op een ochtend was 1 het linkeroogje rood, ik ben naar de vogelarts Rob van Zon gegaan, hij constateerde dat de vogel in het rechteroog staar heeft en waarschijnlijk alleen licht en donker waarneemt, het linkeroog had geen staar maar was nu ontstoken, de oorzaken konden velerlei zijn.

    De kanarie heeft een vitamine injectie gekregen en antibiotica voor 10 dagen, het ging beter , het linkeroog werd weer normaal, maar de vogel ging niet meer op stok en wilde ook niet meer uit de kooi komen.
    nu is de antibiotica kuur voorbij en het linkeroogje wordt weer rood en tranerig, het is weer ontstoken,en de vogel voelt zich niet lekker.
    ik heb nog antibiotica over, en ik zit ook te denken om iets met kruiden te proberen ,ik weet alleen niet welke.
    Ook vraag ik me af of hij nu echt oud is al, want ik zie toch wel dat ze 12 jaar moeten kunnen worden dan is hij nu pas op de helft. Hij heeft geen ring maar toen ik hem kreeg was hij een half jaar.

  • #2
    Gisteren heb ik heb dus weer antibiotica gegeven en het oogje lijkt wel weer wat beter maar ik kan niet vinden dat het met de kanarie in zijn geheel beter gaat,hij eet wel goed zoals altijd, maar lijkt pijn te hebben. Hij lijkt niet goed te zien maar kan zijn bakjes wel vinden ,hij ziet toch wel wat, ook als ik hem pak probeert hij weg te springen dus hij ziet mijn hand aankomen.
    De vogelarts heeft ook zijn ontlasting nagekeken op de megabacterie, die is niet gevonden,dus ik vraag mij af wat ik nog voor hem kan doen. Zou hij misschien een tumor o.i.d. hebben?