Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Coccidiose

Lid
    Thanks
    0

Coccidiose

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Op dit forum is al veel geschreven over het kuren van vogels. Deze discussie wil ik niet opnieuw gaan voeren.
    Ik ben afgelopen jaar overgestapt op Europese vogels (sijzen en putters). Naast een aantal jongen die ik op stok gekregen heb is de helft van mijn vogels dood gegaan, waarschijnlijk aan coccidiose (sterk vermagerde vogels). Omdat ik niet wil kuren had ik een aantal doden ingecalculeerd (ik noem dat natuurlijke selectie) maar dit was wel erg veel. Ik vrees dat dit voor een deel komt doordat de kwekers waarbij ik mijn vogels kocht (ook al zeiden ze van niet) toch kuurden. Nu kreeg ik het advies om de producten van Sjoerd Zwart https://www.sjoerdzwart.nl/nl/produc...nti-coccidiose te gebruiken.

Kort samengevat is mijn vraag: is dit het nieuwe kuren of is dit een onschuldige manier om gezonde vogels te houden? (natuurlijk naast alle andere voorwaarden zoals, droge bodems, goede voeding, etc.)

Gert-Jan

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Hoi Gert-Jan,

Denk dat je de producten van Sjoerd idd. moet zien als onschuldige producten om je vogels gezond te houden, zoals je kunt lezen zijn Sjoerds producten allemaal opgebouwd uit hoogwaardig plantenextract en etherische oliën.

Als jij niet wilt kuren met de bekende paardenmiddelen Baycox, Baytrill, ESB3 enz. zou je misschien kunnen kiezen voor een soort van kuren met dit product.

"Preventief bevelen wij het aan om het 3 dagen achtereenvolgens per maand te geven."

en tijdens de rui en broedperiode "Wij adviseren om tijdens de rui dagelijks Anti-Coccidise te geven. En de eerste 5 levensdagen van de jonge vogels"

Ik zou zeggen, baat het niet dan schaadt het niet, misschien hou je er wel meer jongen aan over volgend jaar.

Senior lid jfk1's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Hoi Gert-Jan,

Denk dat je de producten van Sjoerd idd. moet zien als onschuldige producten om je vogels gezond te houden, zoals je kunt lezen zijn Sjoerds producten allemaal opgebouwd uit hoogwaardig plantenextract en etherische oliën.

Als jij niet wilt kuren met de bekende paardenmiddelen Baycox, Baytrill, ESB3 enz. zou je misschien kunnen kiezen voor een soort van kuren met dit product.

"Preventief bevelen wij het aan om het 3 dagen achtereenvolgens per maand te geven."

en tijdens de rui en broedperiode "Wij adviseren om tijdens de rui dagelijks Anti-Coccidise te geven. En de eerste 5 levensdagen van de jonge vogels"

Ik zou zeggen, baat het niet dan schaadt het niet, misschien hou je er wel meer jongen aan over volgend jaar.

is dit product ook te geven aan europese vogels die nog nooit behandelt zijn tegen coccidiose
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden

Thanks
    56
    Denk dat het product juist goed is voor onbehandelde vogels daar het niet al te sterk is en bestaat uit natuurlijke ingrediënten.

Junior lid
    Thanks
    0
    4 in 1 mix van Belgica de Weerd gebruiken, pakt 4 meest voorkomende ziektes aan. Is iets uit de duivensport.Natuurlijk alleen bij ziekte gebruiken.

Junior lid
    Thanks
    0
    De meeste putters vallen om t.g.v. coccidiose en megabacterie. Zaak is om dit te herkennen ofwel d.m.v. dierenarts ofwel met een microscoop te diagnosticeren. Dan kun je gericht kuren en je vogels weer beter maken.
    preventief kuren is uit den boze omdat je de vogels dan zwakker maakt en bovendien heb je niets meer als ze echt ziek worden om in de strijd te gooien.
    in het geval van coccidiose is het belangrijk naar de omstandigheden te kijken en daarbij ook de vogels regelmatig in de hand te pakken en te beoordelen op conditie.
    In het geval van megabacterie kun je aanzuren hiervoor zijn vele preparaten. Ikzelf gebruik ropabird waar ik tevreden over ben.
    Zijn de omstandigheden ongunstig zoals jonge vogels of nog niet goed door de rui of een hiaat in de groei of koude nachten, etc. dan kun je wachten op uitvallers waarmee je toch iets moet. Dood laten gaan is het laatste.

Junior lid
    Thanks
    0
    Hallo ik heb Europese en Amerikaanse sijzen en heb ropa B besteld voor coccidiose te bestrijden voor duiven schrijven ze 1.5 ml
    per liter wat is de dosering voor vogels en hoe is je schema graag mail aadwijsman@hotmail.com

Thanks
    56
    Is dat Ropa B powder(poeder)? Daar staat bij in het voer verwerken, niet in water. 1,5 gram op een kilo voer, zou dan voor kleine vogels met de helft beginnen.

Stamgast
    Thanks
    26
    Voor zover ik weet, wordt er bij dosering geen onderscheid gemaakt soorten dieren-vogels.
    Waarschijnlijk omdat er vanuit gaat, hoe "groter" dier-vogel, hoe "groter" drink-water opname. En als alleen dit product wordt gebruikt. Komen er nog andere dergelijke producten, voedingssupplementen, aan te pas, dan zijn andere doseringen nodig.

Wil je absoluut zeker zijn. Neem contact met bedrijf-fabrikant van dit product, via helpdesk van dat bedrijf-fabrikant, en of via E-mail.

Wat ik altijd jammer vind. Eerst het product aanschaffen, en daarna zich afvragen of het wel geschikt is voor/bij dieren/vogels in het bezit.
    Net zoals bij aanschaffen dieren-vogels. Eerst deze aanschaffen, en daarna zich afvragen als alles wel klopt voor/bij deze vogels.
    Dan is het niet zo verwonderlijk als de wethouder-overheid, het heeft over vakbekwaamheid. Dieren-vogels in gevangenschap houden-kweken mits voorwaarden.
    Meermaals liggen dergelijke maatregelen bij beginbasis dieren-vogel-hobbyisten.

Stamgast
    Thanks
    26
    Is de dosering bedoeld voor/bij bepaald soort-groep vogel(s) (duiven). En bekomt je nergens de nodige informatie wat betreft dosering vogels die je bezit (sijzen). Bereken dan dosering via verhouding gewicht vogel(s) (duiven) waarvoor dosering staat vermeld, en het gewicht vogels in je bezit (sijzen).

PS. Nooit producten bij vogels gebruiken die bedoeld zijn voor/bij zoogdieren.
    Jammer genoeg komt dit meermaals voor.
    Denk maar bij het bestrijden van wormen, luizen, mijten, etc (ivermectine).
    Bekijk de informatie dode mezen in de natuur.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. coccidiose
    Door kevin in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 72
    Laatste Bericht: 08-03-2009, 15:57
  2. coccidiose
    Door Reinier Roerdink in forum Overige ziekten
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 08-03-2009, 02:14
  3. coccidiose
    Door louis polane in forum Overige ziekten