Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie ziek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie ziek?

    In verband met een tijdelijk verblijf in jet buitenland verbleven mijn kanaries in een vogelopvang. Helaas is het vrouwtje, na een nestje waarbij alle jongen zijn omgekomen ook overleden.

    Inmiddels heb ik man thuis en ik twijfel of deze wel goed in zijn vel zit. Allereerst fluit hij nauwelijks meer (af en toe een kortstondige poging van enkele seconden) terwijl hij dit eerder toch altijd veel en zeer hard deed. Daarbij merk ik elke ochtend dat hik zichzelf zeer veel krabt in de hals. Daarbij is duidelijk zichtbaar dat aan de achterkant van de nek ook veel veren ontbreken. Daarbij heb ik hem ook veel aan zijn pootjes zien pikken (kalkpootjes?)

    Verder vliegt hij echter wel vrolijk rond en lijkt hij wel goed te eten en te genieten van zijn bad.

    Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn, of beeld ik het me gewoon in uit angst voor nog een sterfte?

  • #2
    Denk is aan mijten maar daar gaan ze niet snel dood van gewoon een druppeltje in de nek geven
    kalk poten zie je gelijk die kan je met een zalf behandelen sommige kwekers gebruiken vaseline of sla olie ik heb er een zalfje voor met 1 week weg
    (kalk poten komt ook door mijten)
    Last edited by koppig; 04-10-2018, 23:51.

    Opmerking

    Working...
    X