Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nesten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nesten

    Het zal vast wel eerder ter sprake zijn gekomen.
    Na de eerste ronden bij de goulds halen jullie dan de nesten leeg? Dr ligt nog mest in van t jong. En haal je ze dan helemaal leeg of deels?

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]Dat hangt van de ouders af en het nest.
    Er zijn ouders die nesten min of meer schoon houden en het nest voor de volgende ronde leeg maken en opnieuw stofferen.
    Daar hoef je niets aan te doen, dat doen ze zelf namelijk.
    Ouders die een nieuw nest zoeken en inrichten, zelfde boodschap, lekker afblijven.

    Zou dus achterover leunend lekker observeren en daar de les uit trekken.
    Geloof het of niet maar oorspronkelijk kunnen vogels zelf voor nageslacht zorgen.
    Als de jouwe of de mijne dat ook doen ben ik altijd blij dat de mijne er nog wat natuur erin hebben zitten.
    Met zulke kom je verder in de toekomst.

    Succes met de volgende ronde, 4-5 jongen mag je normaal vinden. [/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Toen ik goulds had maakte ze altijd een nieuw nest. Ik haalde dan na een poosje het oude nest leeg omdat de net uitgevlogen jongen nog wel eens willen slapen in het oude nest. Maar daana maakte ik het altijd schoon omdat wanneer er veel jongen waren het nest toch vrij vies was. En het hangt ook af van het weer, gaat het schimmelen ofzo dan is het zeker aan te raden het weg te halen, desnoods doe je zelf was hooi er terug in als begin van het nest.

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de info, laat ze lekker met rust zie wel wat er gebeurt

        Opmerking


        • #5
          Goed om ze met rust te laten.
          Hier pakken ze ook gewoon het oude nest waar eerder jongen in hebben gelegen.
          Soms maken ze het zuiver maar soms ook niet.
          Met dit warme weer zal de oude mest kurkdroog zijn en dan is het niet zo erg.
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X