Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel jongen uit nest gegooid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Veel jongen uit nest gegooid


  • #2
    Dit kan meerdere oorzaken hebben, staat de zon misschien vol op de nesten waardoor de jongen dood gaan en er dan uit gegooid worden of zijn de jongen nog levend als ze eruit gegooid worden? Voer je misschien teveel eiwitten zoals Buffalo wormpjes?

    Opmerking


    • #3
      Dank voor de snelle reactie Remco. Wat betreft de zon heb ik al een aantal weken een schaduwdoek over de voliere liggen en voor de voliere heb ik een oud rolgordijn gemaakt zodat de zon er in ieder geval niet rechtstreeks in kan schijnen. Voor zover ik kan beoordelen zijn de jonkies die uit het nest gegooid meestal dood en een enkele keer nog in leven; terugzetten in het nestje leert dat ze er toch weer uitgegooid worden. Wat betreft de Buffalow wormpjes realiseer ik me nu dat ik misschien wel te veel geef dat ga ik meteen aanpassen

      Opmerking


      • #4
        Dit soort vogels hebben ze niet per se nodig dus 1x per dag ofzo 2 per vogel misschien. Zo ongeveer 2 a 3 per vogel moet voldoende zijn. Zolang de binsen ze maar binnen krijgen is het goed. De bichenows en zabravinken hoeven ze niet te hebben al is het zeker niet verkeerd voor ze. Ook kan het zijn dat de vogels niet genoeg rust krijgen omdat er veel langs de voliere wordt gelopen of er zelfs in?

        Opmerking

        Working...
        X