Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor kleur gouldamadine heb ik gekweekt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat voor kleur gouldamadine heb ik gekweekt?

    Ik kweek al flink wat jaren gouldamadines in diverse kleuren: geel, blauw, cinnamon, zilver etc. Maar nu heb ik een jong wat op kleur komt waarvan ik de kleur niet ken. Wellicht zijn er hier mensen die me op weg kunnen helpen?

    Ik heb een koppel waarvan de man zilver is (roodkop/oranjekop witborst blauwovergoten) en een zwartkop paarsborst wildkleur pop split voor blauw. Hier heb ik 2 nestjes jongen van gekweekt. Het eerste nest waren 3x wildkleur split blauw, 1x blauw en 1x geel split blauw (en 1x wit, maar die is vlak na het uitvliegen gestorven). Het 2e nestje komt nu op kleur. Ik heb 2x blauw, 1x wit, 1x blauwpastel en 1x onbekende kleur.

    De vogel met de onbekende kleur is nu half door de jeugdrui. Het is een paarsborst man, met een grijze kop. Het rugdek is nu half op kleur en wordt heel licht blauw. Veel lichter dan een gewone blauwe en een blauwpastel. Maar ook veel blauwer dan een blauwovergoten (zilver). Ik kan de kleur het beste vergelijken met het licht blauwe van de bekende beschuit met blauwe muisjes .

    Is er iemand die me hier verder me kan helpen? Is het een (te) licht uigevallen blauwpastel? Of misschien een te ver doorgekleurde blauwovergoten?

  • #2
    Heb je ook een foto.
    Kijk een op deze site

    Last edited by hjoosten; 29-07-2018, 20:34.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor de link. Mijn vogel lijkt qua blauw een mix tussen de pastel man op de eerste foto en de zilver/blauwe pop op de laatste foto.

      Ik zal proberen een foto te maken. Is wat lastig aangezien hij momenteel in een uitvlieg kooi zit met nog 20 andere vogels . Maar ik ga een poging doen.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door -Marcus- Bekijk Bericht
        Bedankt voor de link. Mijn vogel lijkt qua blauw een mix tussen de pastel man op de eerste foto en de zilver/blauwe pop op de laatste foto.

        Ik zal proberen een foto te maken. Is wat lastig aangezien hij momenteel in een uitvlieg kooi zit met nog 20 andere vogels . Maar ik ga een poging doen.
        Hoe groot is jou uitvliegkooi?

        Opmerking


        • #5
          Ok, dat ging toch iets makkelijker dan gedacht



          Het gaat om de voorste vogel. De achterste vogel is de vader. Hij is momenteel nog niet echt mooi in de veren, maar dat heeft tijd nodig. De donkere veren in het rugdek zullen nog verdwijnen.

          Iemand een idee wat voor kleur dit is?

          Opmerking


          • #6
            Lijkt mij een zwartkop paarsborst blauw pastel

            Opmerking


            • #7
              Zwartkop paarsborst dubbel factorig pastel

              Opmerking


              • #8
                Ja blauw vergeten natuurlijk ,dus
                Blauw Zwartkop Paarsborst dubbel factorig Pastel.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door -Marcus- Bekijk Bericht
                  Ok, dat ging toch iets makkelijker dan gedacht



                  Het gaat om de voorste vogel. De achterste vogel is de vader. Hij is momenteel nog niet echt mooi in de veren, maar dat heeft tijd nodig. De donkere veren in het rugdek zullen nog verdwijnen.

                  Iemand een idee wat voor kleur dit is?
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Groet,

                  Daniel

                  Opmerking

                  Working...
                  X