Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen nest en gefluit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Geen nest en gefluit


  • #2

    Opmerking


    • #3
      Zou inderdaad de rui kunnen zijn of te vet.Hoe is het met de bloedluizen ivm gebruik noromectin?

      Opmerking


      • #4
        Ik zie geen bloedluis heb pvc buisjes liggen met karton van beschuit er in maar deze zijn schoon.
        Bedankt voor de reacties alvast .

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Hebben ze het afgelopen jaar wel iets gedaan of zijn dit allemaal nieuwe aankopen ?
            het kan namelijk zijn dat ze kapot gemaakt zijn met medicatie of andere rommel heb dit ook mee gemaakt met een paar koppels in het verleden

            Opmerking


            • #7
              [QUOTE=koppig;533338]Hebben ze het afgelopen jaar wel iets gedaan of zijn dit allemaal nieuwe aankopen ?
              het kan namelijk zijn dat ze kapot gemaakt zijn met medicatie of andere rommel heb dit ook mee gemaakt met een paar koppels in het verleden[/QUOTE

              In mei nest gehad met 3 jongen en de rest wel bezig geweest met nest bouwen .mannen floten als een gek en in juni was het in 1 x afgelopen wel last gehad van katten in de tuin maar deze kunnen er niet meer bij ivm schrikdraad . Maar zelfs de zebravinken doen niks. Elke dag schoon water 2x per week eikrachtvoer,appel ,komkommer, sla .grit eigenlijk alles wat ze mogen hebben. Vliegen goed zitten niet te slapen of wat dan ook alleen natuurlijk licht . Wat kan ik nog meer doen .

              Opmerking


              • #8
                het blijft natuurlijk zoeken denk is even goed na wat is er veranderd na het laatste nestje misschien het schrikdraad of was dit er al dit kan het zijn als er een hoge toon van afkomt had je dit al is dit het dus niet gebruik je een muizen verjager met hogetonen dat kan ook plots in de rui maar dat zie je zelf wel is dit het allemaal niet kan je ook nog de mest laten onderzoeken door Hedwig vang het op in zilverpapier en stuur het op dan weet je snel of de vogels wat mankeren geef wel aan wat de reden is voor het onderzoek het zijn echt de kosten niet en je kan weer iets uitsluiten

                Opmerking


                • #9
                  Als je natuurlijke verlichting hebt behoren ze nu volop te ruien(kanaries),ze moeten een rust periode hebben,als je eventueel onbewust bij licht(buitenverlichting of e.d)kan het systeem in de war zijn.De vogels geven in het voorjaar zelf wel weer aan wanneer of ze er aan toe zijn.Dit kan voor zebravinken een heel andere periode dan kanaries zijn.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vriend Bekijk Bericht
                    Als je natuurlijke verlichting hebt behoren ze nu volop te ruien(kanaries),ze moeten een rust periode hebben,als je eventueel onbewust bij licht(buitenverlichting of e.d)kan het systeem in de war zijn.De vogels geven in het voorjaar zelf wel weer aan wanneer of ze er aan toe zijn.Dit kan voor zebravinken een heel andere periode dan kanaries zijn.
                    Hoi Jan
                    Klopt ik heb natuurlijke verlichting maar zie weinig of geen losse veren . Ik hoop dat jij gelijk heb en ga het maar ff afwachten de rui zal geen maanden duren hoef dit jaar geen nestjes meer maar beetje gefluit is altijd wel gezellig. Thanx voor je hulp

                    Opmerking


                    • #11
                      [COLOR="#0000FF"]In een jaar van aanschaffen, inrichten en herinrichten, vogels bij zetten.
                      Denk ik dat alles maar eens tot rust moet komen, rust en geduld is er niet geweest.
                      Dat om de vogels in hun natuurlijk ritmen te laten komen.

                      Na de rui en winterrust mag je volgend jaar bij normale seizoen start hopen op een nieuwe start in het nieuwe broedjaar.
                      Als ik je berichten nu nog eens terug lees vanaf februari 2018 valt er weinig te ontdekken dat de vogels de kans gaf om hun dingetje te doen.
                      Ik vrees dat je alles te vlug en te goed wilt doen, zodat het een met het ander stuitert.

                      Nogmaals, probeer de vogels de tijd te gunnen en neem die tijd ook voor jezelf om alles op een rij te zetten en te houden.
                      Wordt je liefhebberij ook leuker door.
                      Succes voor seizoen 2019 gewenst.[/COLOR]

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
                        [COLOR="#0000FF"]In een jaar van aanschaffen, inrichten en herinrichten, vogels bij zetten.
                        Denk ik dat alles maar eens tot rust moet komen, rust en geduld is er niet geweest.
                        Dat om de vogels in hun natuurlijk ritmen te laten komen.

                        Na de rui en winterrust mag je volgend jaar bij normale seizoen start hopen op een nieuwe start in het nieuwe broedjaar.
                        Als ik je berichten nu nog eens terug lees vanaf februari 2018 valt er weinig te ontdekken dat de vogels de kans gaf om hun dingetje te doen.
                        Ik vrees dat je alles te vlug en te goed wilt doen, zodat het een met het ander stuitert.

                        Nogmaals, probeer de vogels de tijd te gunnen en neem die tijd ook voor jezelf om alles op een rij te zetten en te houden.
                        Wordt je liefhebberij ook leuker door.
                        Succes voor seizoen 2019 gewenst.[/COLOR]
                        Dank jewel Eduard ga ik zeker doen laat ze nu lekker met rust

                        Opmerking

                        Working...
                        X