Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Tips Warme Volière

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    Het is inderdaad extreem. 40.7 Celsius is gemeten.

Hou er maar rekening mee dat het vaker gaat gebeuren.

Senior lid
    Thanks
    4
    Ik heb deze warmte periode weinig extra maatregelen genomen. De jonge Goulds die nog in het nestkastje 20cm onder mijn polycarbonaatplaten zitten leven nog steeds. Het binnenhok in mijn schuur is niet warmer geweest dan 28 graden dus sommige vogels gingen naar binnen. Ik heb vandaag wel een paar keer water vernevelt in de volière en het dak nat gemaakt. Dat brengt kortstondig de temperatuur met 6 graden naar beneden. Ik ben er toch wel achtergekomen dat vogels heel wat kunnen hebben qua warmte.

Senior lid
    Thanks
    7
    Ik heb ook het volieredak besproeid en de tuinslang op het onderste deel van de voliere gericht.
    In de kweekruimte staan de ramen open en heb ik de vloer helemaal besprenkeld.
    Zelfs de jonge nachtegalen in het nest heb ik met water verneveld en zowaar ze zijn nu 8 dagen oud. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Heb nu ook tijd om meerdere malen per dag om het aangepast voer te geven alhoewel daar met dit warme weer niet veel wordt gegeten. Het barst van de fruitvliegjes dus ik vermoed dat ze daarmee gevoerd worden.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    Hoop dat het blijft goed gaan met de nachtegalen. Zou mooi zijn.....

Senior lid bermke's Avatar
    Thanks
    1
    ik heb polyester vezel platen op mijndaken wat al aardig de zon tegen houdt
    en daar heb ik ook nog witvast op een middel dat wit is met de zon en als het regent wordt het transparant ( wordt veel gebruikt bij bloemkassen )
    Europese Cultuurvogels

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    Dat middel moet je elk jaar jaar aanbrengen ?

Senior lid bermke's Avatar
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    Dat middel moet je elk jaar jaar aanbrengen ?
    ja het werkt ongeveer 2 maand
    je verdunt het met water en met een spuit sproei je het er zo op
    het gaat er zelf vanaf waardoor je in de donkere winter maanden toch genoeg licht hebt

als de zon schijnt wordt het wit en als het regent wordt het transparant
    een gedoe om steeds met kleden te werken
    gewoon 1 keer per jaar sproeien

is mileu en diervriendelijk
    Europese Cultuurvogels

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    299
    Handig en goed voor de vogels .....

Senior lid
    Thanks
    4
    Hoe heet dat spul precies en waar kun je het aanschaffen. Het lijkt mij handig voor de zomerperiode. Is het na twee a drie maanden geheel verdwenen?

Stamgast
    Thanks
    22
    Gebruik eens de zoekterm;

zon-reflect

en wat met de vogels die in een kas-serre worden gehouden-gekweekt?

In de buurt is er een papegaaien opvang in vroeger tuinbouw bedrijf (kas-serre). hoe worden de vogels daar beschermt tegen de warmte, tegen hoge temperaturen?
    alles begint bij het ontwerp-bouw van de voliére. waar het kostenplaatje een zekere rol speelt.
    groot deel van de voliéres zijn ergens tegenaan gebouwd, om op deze manier ruimte-kosten te sparen. zoals tegen woning, tuinhuis, schuur, afrastering scheidingslijn-erfgoedslijn, etc. Daar gegint het al, want om het even welk materiaal neemt warmte op, om daarna de warmte terug af te geven. Het ééne al meer dan het andere.
    Bovendien bevind het hoogste punt op de plaatsen waar het tegenaan is geplaats. Plaatsen die doorgaans gesloten ruimtes zijn, en met als gevolg minder ventilatie, minder afkoeling. Het zelfde wat de bodem betreft, bodem betegelt met daarop wat zand. of zandgrond. in welke streken komen de hoogste temperaturen voor. onder andere in zanderige streken, zie Limburg. Waarom hebben niet zaadetendende vogels minder last van de hitte wanneer die vogels worden gehouden in kas-serre dan in een doorsnee voliére? onder andere de vochtigheidsgraad is hoger dan in een doorsnee voliére bij hoge temperaturen. Een belangrijk aspect voor de vogels, en waar het bij de vogels op aankomt om zo weinig mogelijk energie te verspillen. het zelfde als in de winter. Maar het verschil is dat in-voor de winter eerst de energie wordt opgebouwd, terwijl dit in de zomer niet meer mogelijk is van wege broedseizoen die al of niet bezig is.

Wat vooral ontbreekt bij de doorsnee voliéres, is stroment-bewegend water. Vooral bij niet zaadetende vogels zoals Japanse nachtegalen. Dit heeft op verschillende
    manieren hun nut. Zie nestbouw, of beter gezegd gebrekkige nestbouw Japanse nachtegelen. Op deze manier wordt het nestmateriaal bevochtig, waarna het nestmateriaal droog wordt en krimpt. En waardoor het nest steviger wordt.
    Een ander veelvoorkoment argument is "het oog moet ook wat zien, wat hebben. de vogels moeten goed zichtbaar zijn. En waar de beplanting daar is aangepast. terwijl voor veel vogels belangrijk is dichte begroeing laag tegen de boden.

Be kijk eens de recenste informatie resieve vogels-Japanse nachtegelan Pau-Pyreneeén. De vogels bevinden zich in de valeien, dicht bij waterlopen en dichte beplanting, zoals rododedrons die de vogels beschermen tegen de warmte. algemene vastellingen was dat de vogels vroeger aan het broedseizoen begonnen. de bewijzen zijn er waarom dit het geval was.
    De natuur regelt zich zelf, dieren-vogels in gevangenschap krijgen meermaals die kans niet, niet die mogelijkheden. dus komt er op aan om die zo dicht mogelijk te benaderen. De voliéres en alles wat erbij hoort zijn daar onderdelen van.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Soortgelijke onderwerpen

1. Eerste Volière - Tips?
    Door yannickdl in forum Buitenshuis
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 25-05-2014, 22:06
  2. kwartel probleem met lopen/warme buik.
    Door she666 in forum Grondvogels
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 19-09-2012, 09:22
  3. Tips voor voliere
    Door Dakota in forum Buitenshuis
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 04-08-2012, 23:32

Forum Rechten