Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Is dit een kruipertje?

Junior lid
    Thanks
    0

Is dit een kruipertje?

In een andere topic heb ik al wat over dit pietje verteld maar maak nu toch ook maar een nieuwe aan om te vragen of iemand kan zien of dit een kruipertje is.
    vogel is 1 jaar, blijft zijn vleugelveertjes verliezen en ook zijn staartpen is zo te zien niet optimaal. Hij kan niet vliegen, zeer korte stukjes.
    Ik zou dit graag willen weten omdat ik van alles uit blijft proberen waarom die niet vliegt. Hij zit bovendien met een zeer dominante pop die hem continu opjaagt en hij niet weg kan vliegen.

Verder geen andere bijzonderheden aan hem te merken.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 20180716_154831-1.jpg   20180716_154800-1.jpg  

Junior lid
    Thanks
    0
    Omdat het probleem van de afwijkende verengroei nog steeds niet is opgelost heb ik de parkiet laten testen op polyomavirus en PBFD, beiden uitslagen zijn gelukkig negatief. Maar ja nog steeds zoeken naar de oorzaak van de afwijkende verengroei.

Senior lid bermke's Avatar
    Thanks
    1
    Het is moeilijk te zeggen natuurlijk want wij zijn geen dierenartsen
    Maar ik denk dat het een inteelt vogel is en die zijn er heel veel vooral met een vergroeide snavel en misvormde vleugels

Junior lid
    Thanks
    0
    Ja het is ook moeilijk te zeggen zo, zijn slagpennen groeien wel maar vallen er weer uit. Ook zijn staartpennen groeien niet goed. Maar goed, ik kijk wel hoe het verder ontwikkeld, de vogels zitten nu apart in de kooi. Ze kunnen er ook niet meer samen uit want de pop jaagt hem continu op, hij wordt daar erg gestrest van omdat ie niet weg kan vliegen. Hij knapt nu op, is veel vrolijker en durft weer de kooi uit te komen. Nu alleen een gestreste pop in de kooi

Forum Rechten