Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozambique sijs terroriseert andere vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mozambique sijs terroriseert andere vogels

    Don't judge me. You only see what i choose to show you.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      mozambique sijzen, kweken vaker later in het seizoen.

      ik heb ze ook gehad, en in oktober had ik nog een nestje.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Ik heb even een filmpje gemaakt.

        https://www.youtube.com/watch?v=fQ-zhJQ6xKk

        In de eerste 15/20 sec zie je dat ze aardig op de kanaries zit en de laatste 20/15 sec hebben ze elkaar te pakken. Ik had denk ik ze alle 2 er uit moeten halen en niet alleen het popje. Vandaar dat ze nu ook met elkaar aan de haal gaan.
        Ik had de jongen kanaries op een gegeven moment allemaal op de grond zitten.

        Ik heb ze/haar er na een aantal minuten weer uitgehaald en toen is de rust weer weder gekeerd. Ik vertrouw het niet om haar er bij te laten zitten.

        Ik had gevraagd aan de kweker wanneer zij met de mozambiquejes kweekte en zij kweekte in het voorjaar. Ik ging er vanuit dat die van mij dan ook in het voorjaar gingen nestelen. Of kunnen ze als nog in het najaar wat gaan doen?
        Don't judge me. You only see what i choose to show you.

        Opmerking


        • #5
          Hoi Simone

          Ik heb je filmpje bekeken.
          Mag ik vragen hoe groot de ruimte is?

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Don't judge me. You only see what i choose to show you.

              Opmerking


              • #8
                Hallo Simone,

                Mozambique sijzen hebben net als cubavinken ruimte nodig.
                Ik ben bang dat jouw afmetingen niet ruim genoeg zijn voor jouw combinatie aan vogels.
                Zeker nu de sijzen langzaam aan in de broedperiode komen zal de oorzaak van hun gedrag verklaren.
                Ik zou ze weer lekker in de broedkooi zetten en kijken of je in het na seizoen nog wat kan kweken.
                Groeten, Ben

                Opmerking


                • #9
                  Dit had bij mij geen 5 minuten hoeven duren en waren ze er al uit, alles wat stress bij vogels veroorzaakt moet je uitsluiten.

                  Mozambiqueen kunnen krengen zijn en dit gedrag gaat ze blijven vertonen, dat gaat niet meer goed komen, lekker die broedkooi in of verkopen.

                  Zijn het geen 2 mannen? Sommige mannen hebben een "halsketting", dit popje is ook wel heel erg geel op de borst, kan ze goed zingen?
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoi Simone

                    Ik ga met Remco en Ben akkoord.
                    Ik denk dat je te veel verschillende soorten in een te kleine ruimte hebt zitten.
                    Als je gekweekt hebt (zoals jij met de cubavinken) begrijp ik dat sommigen met een ruimtegebrek zitten.
                    Het beste is om elke soort apart te huisvesten natuurlijk. Sommige soorten hebben geen problemen met elkaar.
                    Maar mozambiquesijzen met cubavinken en kanaries in 1 kleine ruimte is niet zo een goede combo.

                    Als je ze apart zou kunnen zetten de mozambiquen zou ik dat zeker overwegen.
                    Meer zitstokken plaatsen zoals Remco aangeeft zou ik ook doen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo allemaal

                      Ik heb meer zitstokken geplaatst. De mozambique sijsjes zitten alle 2 weer apart.
                      Ik denk dat in het najaar kweken het niet gaat worden omdat het bij mij met de natuur mee gaat. Ik heb er geen extra licht in branden.

                      Meer dan het geluid wat ze in het filmpje maken hebben ze beiden hier niet/nog niet gemaakt. Ik dacht dat je de kleine mozambique sijs pop altijd kon herkennen aan haar ketting. Het mannetje is wel wat feller geel van kleur.

                      Als alles door de rui is maar een keuze maken welke soorten blijven en welke verkocht gaan worden.

                      Bedankt allemaal voor jullie reactie.
                      Don't judge me. You only see what i choose to show you.

                      Opmerking

                      Working...
                      X