Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie.s 2016 aankoop ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie.s 2016 aankoop ??

    Kan wat kanarie popjes over nemen. Van 2016 doen of niet doen . Hoelang is met zo popje nog goed te kweken ??
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    Ligt er een beetje aan van wie.Is deze verkoper een bekende van jou.Is het een kweker of handelaar.Met popjes van 2016 is nog goed te kweken.Hoelang is niet te zeggen.Kweek zelf nog met Duitsekuif pop van 2013.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jfk1 Bekijk Bericht
      Kan wat kanarie popjes over nemen. Van 2016 doen of niet doen . Hoelang is met zo popje nog goed te kweken ??
      [COLOR="#0000FF"]
      Voor alles telt dat het gezonde vogels moeten zijn.
      Om nu maar gelijk de verkoper in discussie te stellen lijkt mij niet de manier van mee omgaan, te moeten zijn.
      Zelf de vogels beoordelen dan kan je ook jezelf van falen aanrekenen na de aankoop.

      De regels zijn al vaak herhaald.
      Levendig , met heldere ogen, schone pootjes, geven je de eerste indruk.
      Kijk of de vogels zonder gebreken zijn , beide pootje en alle tenen.
      Een goed veren pak is ook al noodzaak, ook als er sprake is van rui.

      Met de vogel in de hand beoordeel je de buik.
      Geen dikke aderen op de buik , de kleur van een kinderarmpje aan de binnenkant.
      Geen rode ontstoken buiken.
      Als je neus goed is ruik dan aan de vogels, zieke vogels ruiken naar het ziek zijn.
      De ademhaling mag niet met open bek zijn,.
      Het geluid van de vogels moet helder klinken, niet hees of schor, naar een makke met de keel.
      Neem altijd een quarantaine in acht van minstens 14 dagen.

      Kanaries kunnen na 12 maanden kweken.
      Daarvan afwijken kan, maar het oordeel over de vogels kan dan niet goed uitvallen.
      Hebben de vogels een uitgegroeid lichaam met voldoende stoffen erin die toelaat dat er productie komt.
      De pop moet weerbaar aan de man zijn om gezondheid uit te stralen.
      Ze moet de drift hebben om een nest te bouwen.
      Voldoende reserve om een vol legsel te produceren dat bevrucht zal zijn.
      Dan na de broedtijd moeten de jongen een goede start hebben , al dan niet door de man voltooid naar zelfstandigheid.
      Eerste jaar is mooi als er volledig wordt geproduceerd.
      Tweede en derde jaar zijn vaker de beste jaren.
      Boven de vier jaar mag je langzame terugval verwachten in productie.

      Met deze kennis gewapend en toegepast kan je de vogels gaan verzorgen en op gepaste tijd voor de kweek inzetten.
      Ik wens je er veel succes mee.
      [/COLOR]

      Opmerking


      • #4
        Vogels kopen blijft toch ook een kwestie van vertrouwen.Zien de vogel er op het oog goed uit kan best zijn dat de verkoper zijn bestand met medicijnen op peil houdt.Het hele verhaal van u is een prima tip om vogels te kopen.Het gaat hier om popjes van 2016.Is er bv veel mee gekweekt.Waarom zou jfk 1 anders deze vraag stellen.

        Opmerking


        • #5
          [COLOR="#0000FF"]Je schrijft medicatie Jan, wist je dat ook met vitamine de vogels onbruikbaar kunt maken?
          Zogenaamde liefhebbers kweekten daarom voor de verkoop en voor de eigen kweek vogels.
          Dat was toen kleurstof mocht bepalen of je vogels goed waren.

          Feitelijk zou je dat de broodkwekers moeten noemen.,
          Voor de genoemde popjes geef ik voldoende handvatten aan.

          Nog maar een tip., let nu bij de vogels op de buikhuid en de veerstructuur, daarvan kan je veel lezen en leren.
          Rimpelig buik-vel kan uitgemolken betekenen, gefriseerd veervlaggen kan kapot gekuurd betekenen[/COLOR]

          Opmerking


          • #6
            Beetje tegenstrijdig met uw eerste reactie,misschien is de aanbieder van deze popjes een zogenaamde liefhebber.Vogels die er goed uit zien kunnen voor de kweek wel waardeloos zijn,en dan spreek ik uit ervaring.

            Opmerking


            • #7
              onder tussen 15 nieuwe popjes gekocht
              wat heb ik een leuke hobby .
              juist vogels houden :) :)

              Opmerking

              Working...
              X