Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek sijsjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweek sijsjes

    Dit jaar wil het maar niet.met de kweek van de sijsjes totaal 3 popjes .1pop 5 eitjes allemaal onbevruchte.pop 2 nest met 5 eitjes ook allemaal onbevruchte. Pop 3 nest van 5 eitjes 1 ei bevrucht. Wat zou dw oorzaak kunnen zijn lijkt me sterk dat alle 3 de mannen niet goed bevrucht hebben of toch ?. Bals vluchten der mannen was er volop. Mannen voeren de popjes ook goed .
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    Heb je al eens vit ADE3 gegeven?

    Opmerking


    • #3
      Hoe oud zijn de vogels? Te jong of te oud kan ervoor zorgen dat ze onbevruchte eieren leggen. Wat krijgen ze te eten? Te vet en teveel voedsel zorgt voor dikke vogels en dat komt de broedconditie niet ten goede. Hoe ruim zitten ze erbij? In een kooitje van 40x40x40 cm zal de bevruchting ook een stuk minder zijn. Zijn de poppen in broedstemming? etc. etc. Eerst naar de oorzaak zoeken voordat je naar allerlei middeltjes gaat grijpen. Less is more!
      Last edited by HansV; 27-06-2018, 13:13.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
        Hoe oud zijn de vogels? Te jong of te oud kan ervoor zorgen dat ze onbevruchte eieren leggen. Wat krijgen ze te eten? Te vet en teveel voedsel zorgt voor dikke vogels en dat komt de broedconditie niet ten goede. Hoe ruim zitten ze erbij? In een kooitje van 40x40x40 cm zal de bevruchting ook een stuk minder zijn. Zijn de poppen in broedstemming? etc. etc. Eerst naar de oorzaak zoeken voordat je naar allerlei middeltjes gaat grijpen. Less is more!
        de sijzen zitten augustus tm begin voor jaar zo maart in een grote voliere van 4.50 lang 2 hoog en 2 diep . ze krijgen kracht voer . wildzang .onkruid zaden , in maart gaat 1 koppel in een voliere van 3 lang 2 hoog en 180 breed d het andere koppeltje blijft in de grote voliere dus 4.50 lang 2 hoog en 2 diep . het 3e koppeltje zit in een kweekkooi. hier is dus wel 1 van de 5 eitjes van bevrucht poppen waren wel in broedstemming . ook bals vluchten maakte ze . werden gevoerd door de man allemaal . 1 man 1 van afgelopen jaar . die heeft dus 1 ei bevrucht . andere mannetjes zijn plus3 of 4 jaar oud
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          1 ding is zeker de ruimte is het zeker niet. Krijgen ze elke dag krachtvoer? Want daar worden ze wel dik van. Nagels van de man niet te lang? Gladde zitstokken waarop de pop zich niet goed op kan vastgrijpen? Virus dat ervoor zorgt dat de vogels niet in conditie zijn? Al zijn die laatste redenen best vergezocht, ik probeer een beetje mee te denken. En je hebt er ook weleens een onverklaarbaar slecht kweekjaar tussen zitten.

          Hopelijk dat de 2e ronde beter verloopt.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
            1 ding is zeker de ruimte is het zeker niet. Krijgen ze elke dag krachtvoer? Want daar worden ze wel dik van. Nagels van de man niet te lang? Gladde zitstokken waarop de pop zich niet goed op kan vastgrijpen? Virus dat ervoor zorgt dat de vogels niet in conditie zijn? Al zijn die laatste redenen best vergezocht, ik probeer een beetje mee te denken. En je hebt er ook weleens een onverklaarbaar slecht kweekjaar tussen zitten.

            Hopelijk dat de 2e ronde beter verloopt.
            bedankt voor het meedenken Hans er word iedere dag krachtvoer gegeven. maar de sijsjes zitten bij de kanarie,s dus veel zullen ze er niet van eten . denk zelf ook niet dat ze te vet zijn . nagels van de man kijk ik altijd voor de kweek na . ik gebruik natuurlijke zit stoken bv van de berkenboom en van de druif. die dikkere slingers . vogels zitten er mooi en fier bij . tot nu toe maken ze nog geen poging om een nieuw nest te bouwen .
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking

            Working...
            X